تبلیغات در گوگل و بهترین زمان استفاده از آن

Google Adwords یا Google Ads، برنامه تبلیغات آنلاین گوگل است که به شما اجازه می‌دهد تا وب‌سایت کسب و کارتان را در صدر نتایج جستجو قرار داده و درست در زمانی که مشتریان نیاز دارند، خدمات خود را به آن‌ها ارائه کنید.

تبلیغات در گوگل، یکی از پربازده‌ترین انواع روش‌های تبلیغات آنلاین بوده که جهت کمک به بازاریابان در رشد و ارتقا بیزینس آن‌ها طراحی شده است. به طور کلی، انجام تبلیغات در این پلتفرم، روشی مقرون به صرفه برای دسترسی نامحدود به مخاطبان هدفمند کسب و کارها به شمار آمده و نقش مؤثری در افزایش بازدید محتوای افراد نیز ایفا می‌کند. امکان هدف‌گیری دقیق مخاطبان، تجزیه و تحلیل آمار بازدید سایت و افزایش نرخ بازگشت سرمایه، از مهم‌ترین مزایای استفاده از سرویس تبلیغات در پلتفرم گوگل محسوب می‌شوند.

به طور کلی این پلتفرم تبلیغاتی، امکان رشد وب‌سایت شما را در ۲ موتور جستجوی بزرگ جهان، فراهم می‌کند: گوگل (Google) و یوتیوب (YouTube).

تبلیغات در گوگل چیست؟

تبلیغات در گوگل و بهترین زمان استفاده از آن

می‌توان گفت که گوگل ادز، بزرگ‌ترین شبکه تبلیغات کلیکی (PPC) موجود است که صاحبان کسب و کار، از آن برای هدایت ترافیک به وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند. استفاده از تبلیغات آنلاین گوگل، به شما اجازه می‌دهد که با دسترسی به میلیون‌ها کلمه کلیدی مرتبط با شغل خود و ارائه کلمات جدید، به مخاطبان نامحدودی دسترسی داشته و به دنبال آن، فروش خود را افزایش دهید.

ارتقا رتبه شما در صفحات گوگل به این معنی است که روزانه، کلیک‌های بیشتری دریافت کرده و در نتیجه، ترافیک وب‌سایت خود را نیز افزایش می‌دهید. همچنین می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر به ازای هر کلیک، وضعیت جایگاه خود را در رتبه‌بندی گوگل تعیین کرده و بهبود ببخشید.

اهمیت استفاده از تبلیغات در گوگل

یکی از بهترین موارد در رابطه با تبلیغ در گوگل این است که نتیجه حاصل از آن، به سرعت نشان داده می‌شود. به محض اینکه درخواست شما برای استفاده از گوگل ادز تأیید شود، شما می‌توانید فروش خود را شروع و سیل ترافیک هدایت‌شده به وبسایت خود را مشاهده کنید. فقط کافی است تا کلمات کلیدی مورد نظر را وارد کرده و پس از چند دقیقه، از اینکه تا به حال بودجه خود را برای دیگر روش‌های تبلیغات خرج کرده‌اید، پشیمان شوید!

بر خلاف سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌هایی مانند سئو (Search Engine Optimization)، می‌توان نتیجه استفاده از تبلیغات گوگل را به سرعت مشاهده کرده و از مزایای آن بهره‌مند شد. همچنین امکان مشخص کردن میزان دقیق بودجه مورد نظر نیز به شما اجازه می‌دهد تا هر وقت که خواستید، تبلیغ خود را لغو کرده یا مبلغ کمتری به آن اختصاص دهید.

از دیگر مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین در گوگل، ابزارهای تجزیه و تحلیلی است که در اختیار کاربران قرار گرفته و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با بررسی مواردی از جمله میانگین هزینه هر کلیک، موقعیت آگهی و…، تصمیمات خود را ارزیابی کرده و در صورت لزوم، تغییراتی در آن ایجاد کنند.

چه موقع باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

گوگل ادز به شما اجازه می‌دهد تا مخاطبان هدف را شناسایی و خدمات خود را به کسانی ارائه کنید که دنبال آن می‌گردند! این بدان معناست که می‌توانید محتوای ارائه‌شده را به صورت مداوم اصلاح کنید تا افرادی که قصد خرید محصولات‌تان را دارند، به سمت وب‌سایت شما هدایت شوند. برخی از مؤلفه‌های مورد نظر این سیستم برای پیدا کردن مخاطبان تارگت، عبارتند از:

  • کلمات کلیدی (keywords)؛
  • محل تبلیغ (Ad Location)؛
  • مکان (Location)؛
  • سن (Age)؛
  • زبان (Language)؛
  • زمان و دفعات تکرار تبلیغ (Days, times, and frequency)؛
  • دستگاه‌ها (devices).

ناگفته نماند که ممکن است هزینه مورد نیاز برای هر کلیک (CPC) گران باشد؛ بنابراین بهینه‌سازی زمان استفاده از تبلیغات گوگل، اهمیت زیادی دارد. این به شما اجازه می‌دهد که با صرف کم‌ترین هزینه، از بودجه کمپین PPC خود بیشترین بهره را ببرید. ابزار گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) به شما اجازه می‌دهد تا مدت زمان دریافت بیشترین ترافیک سایت را مشاهده کرده و برنامه تبلیغات خود را بر آن اساس، تنظیم کنید.

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟

اگرچه بر مبنای آمار جهانی، بیشتر کسب و کارهای بزرگ به طور متوسط ۹۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دلار در ماه برای تبلیغات گوگل هزینه می‌کنند، پاسخ یکسانی برای این سوال وجود نداشته و به عبارتی، نمی‌توان برای همه یک نسخه پیچید. دلیل این امر نیز واضح است؛ Google Ads یک پلتفرم منعطف تبلیغاتی محسوب می‌شود که شما و دیگر صاحبان مشاغل، می‌توانید بودجه‌ای متناسب با شرایط و اهداف خود برای آن تنظیم کنید.

به طور کلی، شما بر میزان خرج کردن و زمان صرف بودجه خود جهت تبلیغ در پلتفرم گوگل، تسلط کاملی خواهید داشت؛ بنابراین می‌توانید هزینه مربوط به این امر را به دلخواه، افزایش یا کاهش دهید. قیمت هر کلیک روی آگهی یا لینک مورد نظر، بر اساس مؤلفه‌های زیر محاسبه خواهد شد:

  • رقابت کسب و کار؛
  • میزان سرچ کلمات کلیدی؛
  • امتیاز کیفی محتوا.

چگونه تبلیغات در گوگل را شروع کنیم؟

جهت آماده شدن برای تبلیغ آنلاین در پلتفرم گوگل، ابتدا باید کلمات کلیدی مناسب با کسب و کار خود را شناخته و فهرستی از آن تهیه کنید. قیمت پیشنهادی خود را نیز برای هر کلیک کاربران تعیین کرده و بودجه‌ای به استفاده از گوگل ادز اختصاص دهید.

فراموش نکنید که محتوای مورد نظر خود را با استفاده از استانداردهای گوگل بهینه کنید تا با دریافت یک امتیاز کیفیت خوب، موفق به کاهش هزینه تبلیغ و بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجو شوید. برای شروع کار، می‌توانید از انواع سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغ در گوگل استفاده و برنامه‌ای اصولی در این باره تنظیم کنید.

یکتانت، به عنوان مقصد دیجیتال مارکتینگ ایران، خدمات خود را در زمینه تمامی حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ از بازاریابی دیجیتال، تبلیغات وب‌سایت، موبایل و گوگل تا شبکه‌های اجتماعی به مشتریان ارائه می‌دهد و با راهکارهایی هوشمندانه، سعی بر تحقق اهداف تجاری آن‌ها دارد.

تبلیغات در گوگل و بهترین زمان استفاده از آن

سرویس تبلیغ در گوگل یکتانت می‌تواند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) شما را افزایش داده و مخاطبان هدف را به وبسایت شما هدایت کند. بنابراین اهمیت زیادی دارد که با ارزیابی جامع شرایط و بررسی جزئیات مربوط به این امر، بهترین تصمیم را اتخاذ کرده و شانس موفقیت خود را برای ارتقا کسب و کار، بالا ببرید.

کد خبر 547625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.