مرکز نوآوری مدیریت شهری اصفهان ایجاد می‌شود

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان با بیان اینکه اجرای پروژه‌های مدیریت تکنولوژی در دستور کار است، گفت: درصدد ایجاد کارخانه و مرکز نوآوری مدیریت شهری اصفهان هستیم تا ارتباطی تنگاتنگ با حوزه‌های استارتاپی و دانش‌بنیان ایجاد کرده و بتوانیم راهکارهایی از آن‌ها دریافت کنیم.

مهدی شایق در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان، در جهت رفع مشکلات و رشد و توسعه شهر که دو مأموریت اصلی مدیریت پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری است، در راستای اهداف برنامه اصفهان ۱۴۰۵ از جمله کاهش آلودگی، بهره‌وری و تمرکز بر گردشگری فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه این اداره خود را درگاه ورود تکنولوژی به شهر می‌داند و برای این موضوع شبکه‌سازی بین کسب‌وکارهای درون شهرداری و فناوری‌های موجود در سطح شهر تعریف می‌کند، افزود: یکی از محورهایی که می‌تواند برای این موضوع به ما کمک کند، برگزاری رویدادهایی همچون تورهای فناوری، رویدادهای استارتاپی، فن‌بازارها و حضور در نمایشگاه‌ها است تا بتوانیم به سطح تعامل مناسبی با شرکت‌های دانش‌بنیان برسیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری و سال گذشته اینگونه اقدامات را در دستور کار داشتیم و برای سال آینده نیز سعی بر افزایش اقدامات داریم تا بتوانیم حضور خود را به صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام کنیم.

شایق ادامه داد: از دیگر محورهایی که در آن سعی بر فعالیت داریم، ایجاد تفاهم با اکوسیستم‌های کارآفرینی است تا با ایجاد میزهایی در شهرک‌های علمی تحقیقاتی و صنایع بزرگ، نیازهای خود به شرکت‌ها و صنایع اعلام کنیم.

وی گفت: درصدد ایجاد کارخانه و مرکز نوآوری مدیریت شهری اصفهان هستیم تا ارتباطی تنگاتنگ با حوزه‌های استارتاپی و دانش‌بنیان ایجاد کرده و بتوانیم راهکارهایی از آن‌ها دریافت کنیم.

رئیس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان آماده دریافت ایده از جانب شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم تا ایده‌ها را در شهرداری و در قالب پروژه‌های مشارکتی با همراهی ذی‌نفعان داخلی شهرداری عملیاتی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه، اجرای تور مجازی اصفهان در حوزه گردشگری در دستور کار بوده است که فازهای اول و دوم آن انجام شده و فازهای سوم و چهارم نیز در حال انجام است و از انتشار این تصاویر ۳۶۰ درجه استقبال خوبی شده است.

شایق تاکید کرد: پروژه‌های مدیریت تکنولوژی در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی به صورت پایلوت انجام شده است و هدف آن شناسایی لبه تکنولوژی‌های جهانی است تا اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان آن را در قالب نیازهای خود ارائه کند.

وی با بیان اینکه در کل مجموعه شهرداری اصفهان پروژه‌های مدیریت تکنولوژی انجام می‌شود تا با نیازسنجی، به سمت پر کردن جاهای خالی حرکت کنیم، گفت: اولویت ما برای سال آینده ایمنی است و پروژه در زمینه مدیریت پسماند هم تعریف شده است اما بقیه حوزه‌های شهرداری را فراموش نکرده‌ایم.

کد خبر 547584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.