جشن در مادرید و سوگ در کاتالونیا

رقابت غول های اسپانیایی در سال جدید میلادی، رنگ بوی سال گذشته را دارد و انگار هیچ چیز تغییر نکرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رئال مادرید شنبه شب پس از شکست چهار بر یک والنسیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو، بار دیگر با هشت امتیاز صدرنشینی خود در صدر جدول لالیگا را تثبیت کرد و بارسلونا با وجود اینکه تا دقیقه ۸۹ در بازی برابر گرانادا پیش بود در نهایت به یک امتیاز بسنده کرد.

رئال مادرید موفق شد یک پیروزی مقتدرانه دیگر در چارچوب رقابت‌های لالیگا به ثبت برساند. شاگردان آنچلوتی یک بار دیگر با درخشش زوج خطرناک خود یعنی کریم بنزما و وینیسیوس جونیور نشان دادند که هیچ تیمی در اسپانیا توانایی مقابله با آن‌ها را ندارد.

بنزما و وینیسیوس هر کدام در بازی برابر والنسیا دو گل به ثمر رساندند تا تک گل گونزالو گدش تنها مرحمی بر زخم‌های خفاش‌ها باشد و والنسیا در نهایت با نتیجه چهار بر یک شکست خورد. این نتیجه رئال مادرید را با هشت امتیاز اختلاف نسبت به سویا در صدر جدول حفظ کرد. با بنزما و وینیسیوس در این سطح از آمادگی، رئال می‌تواند نه تنها شانس قهرمانی در لیگ، بلکه احتمالاً لیگ قهرمانان اروپا نیز باشد.

اما دیگر تیم پرطرفدار اسپانیا یعنی بارسلونا همچنان حال و روز خوشی ندارد و شاگردان ژاوی هرناندز همچنان روی نوار بدشانسی هستند. آبی و اناری‌ها دو امتیاز حساس دیگر را در لحظات پایانی برابر گرانادا از دست دادند تا فرصت نزدیک شدن به منطقه سهمیه لیگ قهرمانان را از دست بدهند.

اشتباهات دفاعی متعدد و همچنین ناکامی در گل زدن، تنها بخشی از مشکلات کوچک و بزرگی است که این روزها لاپورتا و تیم مدیریتی‌اش به همراه اعضای باشگاه تجربه می‌کنند.

البته همه چیز در خصوص بازی بارسلونا ناامید کننده نیست و نمایش درخشان دنی آلوز با ۳۸ سال و ۲۴۷ سال که مسن‌ترین بازیکن تاری بارسلونا در لالیگا نیز شناخته شد، می‌تواند یک کورسوی امید باشد. واضح است که آلوز دیگر آن بازیکن سابق نیست، اما هنوز هم می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. او در اولین بازی خود، درست مانند پنج سال و نیم قبل، در آخرین بازی اولین دوره حضورش در باشگاه، یک پاس گل داد.

از سویی دیگر به نظر می‌رسد که ژاوی متوجه شده بدون لوک دی یونگ نمی‌تواند کار کند؛ حداقل تا زمانی که بقیه مهاجمینش شرایط حضور در ترکیب تیم را ندارند و غایب هستند. مهاجم هلندی بارسا شاید یک بازیکن تمام کننده بی نظیر نباشد، اما در حال حاضر وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

رئال خودش را آقای لالیگا نگه داشت و بارسا هنوز با ژاوی اندر خم یک کوچه است! حالا فاصله بارسلونا با منطقه سقوط کمتر از فاصله این تیم با رئال مادرید در صدر جدول شده و اوضاع به بدترین شکل ممکن دنبال می‌شود. کسی از ژاوی انتظار معجزه ندارد، اما حداقل کسب سهمیه لیگ قهرمانان در این فصل می‌تواند دستاورد بزرگی برای بارسای بحران زده باشد.

کد خبر 547573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.