طرح «استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی از بازار سرمایه» به شورا اعلام شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید هرچه سریع‌تر برنامه عملیاتی طرح «استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی از بازار سرمایه» توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد امروز _یکشنبه ۱۹ دی‌ماه_ در تذکر خود در بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به طرحی که در سال ۹۷ در رابطه با الزام شهرداری اصفهان به استفاده از ابزارهای نوین تأمین مالی از بازار سرمایه مصوب، اما اجرا نشده است، اظهار کرد: از سال ۹۸ سه نامه در این زمینه به شهرداری ابلاغ شده است و شرکت «هدهد ارزش آفرین پیش‌رو» باید گزارش عملکرد خود را به شورای اسلامی شهر اعلام کند.

وی افزود: به جز تشکیل این شرکت، استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری زمین و ساختمان و صندوق املاک و مستغلات، استفاده از صندوق پروژه برای تأمین مالی پروژه‌های شهری، ارزش‌یابی واقعی سهام تمامی شرکت‌های تابعه شهرداری و در صورت لزوم فروش سهام آنها در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط در فرا بورس و برنامه‌ریزی در راستای استفاده از صکوک و سایر اوراق بهادار اسلامی اثرگذار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ارائه برنامه عملیاتی برای اجرای طرح و ارسال گزارش‌های سه ماهه از وضعیت پیشرفت آن نیز به صورت اجرا نشده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه تأسیس صندوق زمین و ساختمان منجر به جذب سرمایه‌های خرد در بازار ساخت و ساز و مشارکت تمامی شهروندان در پروژه‌های مشارکتی شهروندان خواهد شد، گفت: تأسیس صندوق زمین و ساختمان نیز در پروژه‌های مشارکتی محرک عرضه و صندوق املاک و مستغلات محرک تقاضا و موجب ارزش آفرینی املاک در خزانه ملکی شهرداری اصفهان خواهد شد.

نباتی‌نژاد با تاکید اینکه تأسیس صندوق پروژه نیز از روش‌های مقرون به صرفه تأمین مالی است، افزود: این طرح سبب می‌شود پروژه‌ها معطل تأمین مالی نشوند و استفاده از ابزار بازار شرکت‌های کوچک و متوسط به شرکت‌های وابسته به شهرداری به تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کمک خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از صکوک، ابزاری مبتنی بر عقود اسلامی و در تأمین مالی روشی انعطاف‌پذیر است، چراکه استفاده از این ابزارها نیازمند صرف زمان بوده و باید ضمن توجه به کارایی و اثربخشی سیستمی، هرچه سریع‌تر برنامه عملیاتی این طرح توسط شهرداری به شورای اسلامی شهر اصفهان اعلام شود.

کد خبر 547551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.