توضیحات چمران درباره انتشار تصاویر آتش زدن درختان در منطقه ۳

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شب گذشته تصاویری از آتش زدن درختان منطقه قلهک منتشر شد که بررسی‌های انجام شده نشان داد، درخت نبوده است بلکه سرشاخه‌های کنده شده بوده که همسایگان گزارش دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران امروز _یکشنبه ۱۹ دی‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با مرور رویدادهای تاریخی هفته در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: ۱۷ دی روز کشف حجاب رضاخانی بود و در تاریخ ما به عنوان روزی که با همه مسائل دینی و شرعی و ملی و هویتی ما مخالفت شد و فصل جدیدی را در تاریخ ما گشود، از آن یاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۷ دی همچنین سالروز درگذشت جهان پهلوان تختی یکی از قهرمانان ملی و مردمی کشورمان است که در مقابل طاغوت ایستاد و از خدای بزرگ برای او غفران الهی مسالت داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه هواپیمای اوکراینی گفت: ۱۸ دی سالروز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و شهادت عده‌ای از هموطنان‌مان بود که به خانواده‌های آنها تسلیت می‌گوئیم؛ سقوط هواپیمای اوکراینی یکی از حوادث جان‌گدازی بود که در آن برهه حساس در کشور رخ داد.

وی با اشاره به قیام مردم قم گفت: امروز سالروز قیام مردم قم و اعتراض آن‌ها به مقاله روزنامه اطلاعات است. مردم قم علیه ظلم و ستم به پا خواستند، شهید دادند و این روز در تاریخ ماندگار شد. و این روز یکی از روزهایی است که پایه‌گذار انقلاب و پیروزی انقلاب است.

چمران ادامه داد: ۱۹ دی سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و همچنین ۲۰ دی روز شهادت بزرگ مردم تاریخ میرزا تقی خان امیرکبیر است؛ مردی که در مقابل دستگاه ناصرالدین شاه و خرابکاری‌های طاغوت ایستاد و توانست در کوتاه مدت اصلاحات عمیقی را در کشور به وجود آورد که کشورهای خارجی نمی‌خواستند در کشور این اصلاحات صورت پذیرد.

وی از شهروندان تهرانی به مناسبت شرکت در روز تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام تشکر کرد و گفت: حضور باشکوه مردم نشان داد که ملت ما نه تنها زنده است بلکه راه شهدا را ارج می‌نهند و آن را می‌پیماید، از شهرداری نیز در این زمینه و در برپایی غرفه‌ها که همراهی خوبی داشتند تشکر می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار تصاویری در فضای مجازی درباره آتش گرفتن درختان، گفت: شب گذشته تصاویری از آتش زدن درختان منطقه قلهک منتشر شد که بررسی‌های انجام شده نشان داد، درخت نبوده بلکه سرشاخه‌های کنده شده بوده که همسایگان گزارش دادند.

وی تصریح کرد: خودمان این مسأله را اعلام کردیم تا همانند مسأله اتوبوس خوابی نشود. موضوعی که از چند سال پیش هم بوده ناگهان بزرگ کنند چرا که عده‌ای دنبال سوژه هستند تا آن را بزرگ جلوه دهند و علیه ملت و انقلاب و شرایط ویژه‌ای که هست استفاده کنند.

چمران گفت: در برخی از کشورها نیز مردم در برف و سرما زندگی می‌کنند و ما برای آنها نیز علاوه بر مردم خودمان ناراحت هستیم.

کد خبر 547508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.