سپاهان ۲- فولاد یک/ ‌دربی‌ حرفه‌ای‌ها به کام طلایی پوشان

تیم فوتبال سپاهان در دیداری مهیج موفق به شکست فولاد شد تا همچنان در کورس قهرمانی باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۷ دقیقه تیم‌های سپاهان و فولاد در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: سروش رفیعی (دقیقه ۳۵)، امید نورافکن (دقیقه ۵۶) برای سپاهان- آیاندا پاتوسی (دقیقه ۶۰، پنالتی) برای فولاد

اخطار: سروش رفیعی (دقیقه ۳+۴۵)، دانیال اسماعیلی فر (دقیقه ۵۹)، محمدرضا حسینی (دقیقه ۷۵)، کریستوفر کنت (دقیقه ۹۱)، از سپاهان- آیاندا پاتوسی (دقیقه ۵۲)، محمد آبشک (دقیقه ۵۴) از فولاد

سپاهان: کریستوفر کنت، امید نورافکن، دانیال اسماعیلی فر، محمد نژادمهدی، گئورگی گولسیانی، مسعود ریگی، محمد کریمی، سروش رفیعی (۷۶- جلال الدین علیمحمدی)، محمدرضا حسینی (۷۶- محمدرضا خلعتبری)، فرشاد احمدزاده (۹۰- عزت الله پورقاز) و سجاد شهباززاده (۶۸- شهریار مغانلو)

سرمربی: محرم نویدکیا

فولاد: احسان مرادیان، موسی کولیبالی، میلاد بدرقه، وحید حیدریه (۸۸- احمدرضا جلالی)، سعادت حردانی (۶۳- مجتبی نجاریان)، حمید بوحمدان، محمد آبشک، ساسان انصاری، صابر حردانی (۴۶- آیاندا پاتوسی)، محمد میری (۶۴- احمد الجبوری) و ساسان حسینی (۸۱- محمد قاسمی نژاد)

سرمربی: جواد نکونام

داور وسط: موعود بنیادی فر

شرح بازی:

دیدار سپاهان و فولاد، دو تیمی که به عنوان تنها باشگاه های ایرانی مجوز حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را کسب کردند در حالی آغاز شد که در ابتدای دیدار فولاد با پرس سنگینی که از میانه زمین گذاشته بود سعی در خراب کردن بازی سپاهان و ایجاد ضد حمله و یا شاید رسیدن به گل زود هنگام داشت، در سوی دیگر اما سپاهان با استفاده از توپ های بلند سعی داشت از زیر این پرس رهایی یابد که روی یک صحنه نیز این ارسال های بلند برای سپاهان ایجاد موقعیت کرد اما گلی برای سپاهان در پی نداشت. پس از گذشت ۱۰ دقیقه پرس فولاد نیز متوقف شد و سپاهان فرصت بهتری برای ساخت بازی و ایجاد موقعیت پیدا کرد. شاگردان نویدکیا که در برنامه هجومی خود پاس رو به عقب از درون محوطه جریمه و ایجاد موقعیت شوتزنی را در دستور کار داشتند پس از اینکه دو بار روی این ترفند ناکام ماندند، بار سوم پس از یک حرکت ترکیبی زیبا با شوت رفیعی به گل رسیدند تا پس از ۴ هفته در نیمه اول دروازه حریف خود را باز کرده باشند و برنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم سپاهان باز هم هجومی آغاز کرد و قبل از اینکه یک ربع از آغاز بازی بگذرد این امید نورافکن بود که روی یک حرکت انفرادی پس از پشت سر گذاشتن چهار بازیکن فولاد، با شوتی سرکش دروازه مهمان را برای بار دوم باز کرد. سپاهان که با زدن گل دوم شاید خیالش بابت پیروزی راحت شده بود روی یک غفلت از سوی اسماعیلی فر به حریف پنالتی داد تا با گل شدن پنالتی، اختلاف دوباره به حداقل برسد و لحظات پر فشاری برای سپاهان و محرم در ادامه رقم بخورد. سپاهان در ۲۰ دقیقه پایانی توپ را در اختیار حریف گذاشته بود و فضاها را برای این تیم بسته بود اما با این وجود روی ضربات کرنر و ایستگاهی فولاد روی دروازه سپاهان خطرساز شد که هیچکدام گلی در پی نداشت.

بدین ترتیب سپاهان در دیداری که به خصوص پس از گل فولاد فشار زیادی از نظر روانی متحمل شد موفق به شکست فولاد شد تا با پیروزی در یکی از مهم ترین بازی های خانگی همچنان اختلاف ۴ امتیازی با صدر جدول را حفظ کند. از سوی دیگر با توجه به توقف عجیب پرسپولیس مقابل شهرخودرو، سپاهان به یک امتیازی این تیم رسید. در پایان هفته چهاردهم استقلال با ۳۲ امتیازی قهرمانی نیم فصلش را مسجل کرد و پرسپولیس با ۲۹ امتیاز و سپاهان با ۲۸ امتیاز به ترتیب رتبه های دوم و سوم را صاحب هستند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۵، سپاهان) - روی یک حرکت ترکیبی زیبا توپ در نزدیکی خط اوت در محوطه جریمه به نورافکن رسید و در ادامه پاس رو به عقب او موقعیت شوتزنی را برای رفیعی فراهم کرد تا از نزدیکی محوطه جریمه شلیک زمینی رفیعی به تور دروازه فولاد بچسبد.

۰-۲ (دقیقه ۵۶، سپاهان) - امید نورافکن پس از پشت سر گذاشتن دو-سه مدافع در سمت چپ محوطه جریمه فولاد شوت محکمی زد که توپ با برخورد به تیر افقی دروازه به گل تبدیل شد.

۱-۲ (دقیقه ۶۰، فولاد) - برخورد اسماعیلی فر با ساسان انصاری را داور خطای پنالتی اعلام کرد تا آیاندا پاتوسی ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- ارسال بلند در پشت مدافعان فولاد با ضربه سر رو به عقب شهباززاده موقعیت شوتزنی خوبی را برای رفیعی در محوطه جریمه فراهم کرد اما ضربه او آنچنان بی دقت زده شد که توپ نزدیک سکوهای ورزشگاه فرود آمد.

دقیقه ۹- پاس اشتباه کنت در پشت محوطه جریمه به ساسان انصاری رسید اما او هم نتوانست از موقعیت ایده آل فولاد استفاده کند و ضربه او که از نزدیکی محوطه جریمه زده شد با برخورد به تیر افقی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۸- پاس رو به عقب حسینی موقعیت شوتزنی را برای شهباززاده فراهم کرد اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۲- شوت زیبای گولسیانی از فاصله ای نسبتاً دور با اختلافی کم از کنار تیر عمودی دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۱+۴۵- دانیال اسماعیلی فر در سمت راست محوطه جریمه صاحب توپ شد اما موقعیت ایده آل او با کنترل بد توپ و ضربه در حالت نامتعادل از دست رفت.

دقیقه ۶۶- حرکت رفیعی به درون محوطه جریمه و شوت او که با دخالت دروازه بان راهی کرنر شد.

دقیقه ۸۳- کرنر ارسالی فولاد در شلوغی محوطه جریمه سپاهان تبدیل به موقعیت خطرناکی شد اما هرطور که بود توپ دور شد.

دقیقه ۸۵- نفوذ نورافکن از سمت چپ و شوت او از درون محوطه جریمه که با اختلاف به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان برای اولین بار پس از ۴ هفته در نیمه نخست به گل رسید.

بهترین بازیکن:

بدون شک امید نورافکن در روزی که یک پاس گل و یک گل زیبا به ثمر رساند بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 547381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.