رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

بیت کوین از لحاظ ساختار اصلاحی توانست یک ساختار abcde را ثبت کند و به نظر می‌رسد که اصلاح اولیه آن تکمیل شده است، همچنان برای پیش بینی اینکه روند صعودی آغاز خواهد شد یا نه زود است و باید کمی منتظر ماند تا کندل‌های بیشتری ثبت شود.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۱ هزار ۹۹۳ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۲۱۹ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۴۵۵ دلار ۷۹ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۲۴ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۵ سنت.
  • XRP ریپل ۷۷ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۵ دلار ۳۱ سنت.
  • SOL سولنا ۱۴۳ دلار ۲۴ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۸۸ دلار ۳۱ سنت.
  • Tera ترا ۶۹ دلار ۹۱ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین از لحاظ ساختار اصلاحی توانست یک ساختار abcde را ثبت کند و به نظر می‌رسد که اصلاح اولیه آن تکمیل شده است، همچنان برای پیش بینی اینکه روند صعودی آغاز خواهد شد یا نه زود است و باید کمی منتظر ماند تا کندل‌های بیشتری ثبت شود.

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین: ۱.۹۲ تریلیون دلار

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۱۰ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۱۵%
  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۹۷%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۲%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۶%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری یک VC در صنعت ارزهای دیجیتال

آندرسن هوروویتز (Andressen Horowitz) این ۹۰۰ میلیون دلار را در دو صندوق مجزا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. صندوق اول با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری مختص سرمایه‌گذاری بر روی استارت آپ‌های ارزهای دیجیتال خواهد بود. مابقی این وجوه جمع‌آوری شده برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بزرگ‌تر یا دارایی‌های دیجیتالی تثبیت شده در بازار، استفاده می‌شود. تعداد استارت آپ‌های حوزه ارزهای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۲۱ به تدریج افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران خطرپذیر بیش از پیش این حوزه را رصد می‌کنند.

بیت ماینینگ بی‌خیال قزاقستان نخواهد شد

بیت‌ماینینگ (BIT Mining)، یکی از بزرگترین شرکت‌های استخراج بیت کوین که سال گذشته عملیات استخراج خود را از چین به قزاقستان منتقل کرده بود، هنوز در حال ارزیابی تأثیر ناآرامی‌های سیاسی در قزاقستان است و فعلاً تصمیمی برای خروج از این کشور ندارد. به گفته برخی منابع، استخراج‌کنندگان مستقر در قزاقستان با وجود قطعی اینترنت موفق شده‌اند دستگاه‌های خود را آنلاین نگه دارند.

همکاری آوا لبز با شرکت خودروسازی ترکیه‌ای

شرکت آوا لبز، توسعه‌دهنده پروتکل اولنچ، و شرکت توگ (Togg)، تولیدکننده خودروهای برقی، قرار است خدماتی در زمینه حمل‌ونقل ارائه کنند که مبتنی بر قراردادهای هوشمند هستند. شرکت توگ بیش از یک سال است که در حال بررسی موضوع «کاربرد بلاک چین و فناوری‌های مرتبط با آن در خودروهای الکتریکی» است. این شرکت ترکیه‌ای قصد دارد با استفاده از این همکاری، فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT) و ارتباطات ماشین به ماشین (M2M) را ترکیب کند و قابلیت‌های ماشین‌های الکتریکی خود را گسترش دهد.

نامزدهای کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالا معرفی شدند

روز گذشته کاخ سفید اعلام کرد که برای پرکردن دو کرسی در کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، نام کارولین فام (Caroline Pham) و سامر مرسینگر (Summer Mersinger) را به سنا فرستاده است. کارولین فام پیش از این در یک بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آمریکایی به‌نام سیتی (Citi) مشغول به فعالیت بود. سامر مرسینگر نیز به‌عنوان رئیس ستاد داون دی‌بری استامپ، کمیسر کمیسیون معاملات آتی کالا، خدمت می‌کرد.

قهرمان سابق مسابقات UFC در میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند

چاک لیدل، قهرمان سابق مسابقات یواف‌سی (UFC)، در یک نظرسنجی توییتری از کاربران خواست تا از بین ۳ ارز دیجیتال دوج کوین، شیبا این و و سیف مون (Safemoon)، بهترین ارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند. سیف مون با ۴۳.۸ درصد از آرا در صدر این نظرسنجی قرار گرفت. شیبا این و با ۳۰.۶ درصد از آرا در جایگاه دوم و دوج کوین نیز در جایگاه سوم قرار گرفت. لیدل اشاره کرده بود که باتوجه به نتایج نظرسنجی، مقدار مشخصی از سرمایه خود را به هر ۳ ارز دیجیتال اختصاص خواهد داد، اما مقدار دقیق این سرمایه هنوز معلوم نیست.

ویتالیک بوترین به‌دنبال کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم است

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم این هفته یک رویکرد «چند بعدی» جدیدی را برای کاهش کارمزدهای اتریوم در نظر گرفته است. به عقیده او با در نظر گرفتن هزینه‌های گس (Gas Fee) در منابع مختلف و یا بهینه‌سازی منابع، کاربران می‌توانند از کارمزدهای بهینه‌تر بهره‌مند شوند. در تلاش دیگری برای حل این مشکل، بوترین اشاره کرد که ماشین‌های مجازی اتریوم (EVM) هزینه‌های گس متفاوتی دارند. وی با پیشنهاد طرح «EIP ۱۵۵۹ چندبعدی» به‌دنبال راهکاری برای اصلاح هزینه‌های تمام‌شده تراکنش‌ها است.

تحلیلگران Footprint: استلار لومن سال ۲۰۲۲ به میدان باز می‌گردد!

ماه گذشته، بنیاد توسعه استلار (SDF) در یک جلسه استماع ارز دیجیتال به میزبانی کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده شرکت کرد.

دنل دیکسون (Denelle Dixon) مدیرعامل این بنیاد، فناوری سیستم پرداخت غیرمتمرکز استلار و کاربردهای آن را ارائه کرد. بعد از انتشار اخبار اخیر مبنی بر اینکه اوکراین و مکزیک از استلار (Stellar) برای اجرای ارزهای دیجیتال ملی خود استفاده خواهند کرد، این شبکه بار دیگر در کانون توجه قرار گرفت.

استلار لومن که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد، پلتفرمی است که از تراکنش‌های فرامرزی بین جفت ارزها پشتیبانی می‌کند و هدف آن حل مشکلات پرداخت‌های جهانی از طریق فناوری بلاک چین است. این ارز برای مدتی در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار جا داشت و حتی در مقطعی پیش از تابستان دیفای، رشد قیمت ۱۰۰ درصدی را شاهد بود. برخلاف سایر پروژه‌های دنیای رمزارزها، استلار مشارکت‌های زیادی با جامعه مالی سنتی، از جمله IBM و مؤسسات مالی ملی ایجاد کرده است.

با این حال، طبق گزارش Footprint Analytics، استلار در حال حاضر به کندی در حال رشد است. ازجمله دلایل این رشد ضعیف می‌توان به وجود مشوق‌های ضعیف رشد در این اکوسیستم اشاره کرد. در زمان ایجاد استلار، یک مکانیسم تورمی برای جلوگیری از کاهش میزان موجودی در گردش XLM راه اندازی شد.

این طرح تورمی هر سال توکن هایی معادل ۱٪ از کل موجودی استلار تولید می‌کند و بیش از ۰.۰۵٪ از کل سهم استلار را تشکیل می‌دهد. هدف از این مکانیسم تورم پذیر ایجاد انگیزه است. با این حال، تحلیل‌های Coinmetrics نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از کوین‌های افزایشی XLM به بنیاد توسعه استلار (SDF) داده شد و برای پروژه استلار سودی نداشت.

دلیل دوم این است که اکثر مشارکت کنندگان در شبکه استلار در طول انفجار قیمت سال ۲۰۱۷ به آن پیوستند و معامله گرانی هستند که دخالت کمی در فعالیت‌های اکوسیستم دارند.

این بنیاد به دلیل وجود مکانیسم‌های تورمی تعداد زیادی توکن را در اختیار دارد. با این حال، نتوانسته است از این توکن ها برای کمک به عملکرد بهتر پروژه استفاده کند. داشتن مقدار زیادی پول اما عدم استفاده از آن نشان دهنده انفعال این بنیاد است.

علی رغم واقعیت‌هایی که به آن اشاره شد، و با وجود روند حرکتی بسیار کند استلار از زمان راه اندازی، پیش بینی می‌شود در سال آینده با قدرت بیشتری به میدان بازگردد.

بعد از انفجار پروژه‌های دیفای (DeFi)، نقل و انتقالات چند ارزی و میان زنجیره‌ای نقطه ضعفی در صنعت بلاکچین به شمار می آیند و استلار توانسته است در این راستا راه‌حل‌هایی ارائه‌کند که استاندارد جدیدی را برای پرداخت‌های جهانی تعریف می‌کند.

این شبکه از سوی شرکت‌های بزرگ پرداخت، بانک‌های ملی، مؤسسات مالی و غیره، به رسمیت شناخته شده و به عنوان یک راه‌حل جهانی برای پرداخت‌های فرامرزی پذیرفته شده است.

به تازگی شبکه Flare از ادغام استلار لومن (XLM) با پلتفرم قرارداد هوشمند خود خبر داد که امکان سازگاری با بلاکچین اتریوم را فراهم می‌کند. در صورت استقرار موفقیت آمیز، استلار حتی از قبل هم مقیاس پذیرتر خواهد شد.

در مجموع باید گفت، حرکات اخیر استلار نشان می‌دهد که ارتباط آن با جامعه مالی همچنان برقرار است و شکاف بین پرداخت‌های سنتی و زنجیره‌ای را پر می‌کند. انتظار می‌رود این پروژه در سال جدید با توسعه مداوم گام تازه ای در حل چالش‌های پرداخت جهانی برداشته و به روزهای اوج خود بازگردد.

شرکت اندریسن هوروویتز خواستار تنظیم مقررات “هدفمند” برای رمزارزها می‌باشد

هرکسی ایده متفاوتی در مورد مقررات کریپتو دارد. پس از اینکه صرافی‌های رمزنگاری Coinbase، FTX و Binance که دیدگاه‌های خود را مطرح کردند، شرکت سرمایه‌گذاری ریسک پذیر اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz)، که مسئول تأمین مالی بسیاری از استارت‌آپ‌ها و یونیکورن‌های پیشرفته است، توصیه‌های خود را ارائه کرده است.

در سندی با عنوان “چگونه اینترنت بهتر بسازیم: ۱۰ اصل برای رهبران جهانی که آینده Web3 را شکل می دهند”، اندریسن هوروویتز یا a16z، از رویکردی چندجانبه به مقررات که شامل دولت‌ها، مشاغل و گروه‌های جامعه مدنی می‌شود، انتقاد می‌کند. همچنین استدلال می‌کند که استیبل‌کوین‌ها، ارزهای دیجیتال فیات که ورود آسان به پروتکل‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌کنند، اما مقامات ایالات متحده با احتیاط با آن‌ها رفتار کرده‌اند، به‌خوبی تنظیم شوند و سپس برای بهبود سیستم مالی کار کنند.

هوروویتز در این گزارش می‌نویسد: “فناوری‌های مالی غیرمتمرکز در حال حاضر صدها میلیارد حجم تراکنش را هر روز انجام می‌دهند و شواهد قانع‌کننده‌ای ارائه می‌دهند که مسیری برای ریل‌های مالی فوری، جهانی و ۲۴/۷ وجود دارد. استیبل کوین‌ها یک سازه‌ی ساختمانی اساسی هستند که این نوآوری مالی روی آن رخ می‌دهد.

هوروویتز همچنین همکاری بین کشورها در مورد استانداردهای رمزنگاری، کدهای مالیاتی که شفاف‌تر هستند و رژیم‌های نظارتی “هدفمند” که تنوع فناوری‌های Web3 را تشخیص می‌دهند را توصیه می‌کند. در این بیانیه آمده است: “برخورد یکسان با همه دارایی‌های دیجیتال مشابه داشتن یک رژیم قانونی واحد برای پوشش سهام، املاک، خودروها، هنر، ساعت‌ها و کارت‌های تجاری است.”

در اکتبر ۲۰۲۱ (مهر)، صرافی کوین بیس، دستورالعمل‌های سیاستی ویژه بازار ایالات متحده را پیشنهاد کرد. پیشنهاد آن خواستار ایجاد یک “تنظیم کننده واحد فدرال” برای نظارت بر ثبت توکن ها و بازار و اجرای حمایت از مصرف کننده بود. این طرح، که به نظر می‌رسد مستلزم ایجاد یک نهاد نظارتی جدید است، با مخالفت دن گالاگر، مدیر ارشد حقوقی رابینهود مواجه شده است، که آن را “یکی از احمقانه ترین ایده‌هایی که در این مدت طولانی در این فضا شنیده ام” نامید. کوین بیس به Decrypt گفت که این طرح “اجرای قانون” است و لزوماً به آژانس جدیدی نیاز ندارد.

اواخر همان پاییز، صرافی رقیب، FTX نیز سند سیاستی خود را منتشر کرد که عمدتاً بر مقررات ایالات متحده متمرکز بود اما می‌توانست برای سایر حوزه‌های قضائی اعمال شود. این سازمان خواستار یک “تنظیم کننده بازار اولیه” شد که بتواند هم بازارهای نقدی و هم بازارهای مشتقه را در بر گیرد. در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار بیشتر بر اولی نظارت دارد در حالی که کمیسیون معاملات آتی کالا مسئولیت دومی را بر عهده دارد.

لایحه حقوق رمزارز بایننس در بین این دو پیشنهاد عمیق قرار گرفت. در آن لایحه، بایننس، که در سراسر سال ۲۰۲۱ توسط رگولاتورهای ملی تحت تعقیب قرار گرفته بود به صورت مختصر مورد تنظیم قرار گرفت. به عنوان مثال، گفت: “بازارهایی که ابزارهای مشتقه را ارائه می‌دهند باید مشمول مقررات مناسب باشند. این تضمین می‌کند که همه کاربران واجد شرایط را مشخص می‌کنند و معاملات آنها به طور عادلانه تسویه می‌شود.”

با این وجود، سند هوروویتز، اگرچه به جای ایالات متحده، “رهبران جهانی” را هدف قرار داده است، اما نشان دهنده تمایل فزاینده سیاست گذاران و قانونگذاران آمریکایی برای ایجاد چارچوب‌های واضح برای شرکت‌ها جهت ایجاد، فروش یا نگهداری توکن ها و سایر دارایی‌های دیجیتال است.

بسیاری SEC، تحت ریاست گری گنسلر را به دلیل سردرگمی خود سرزنش کرده‌اند و معتقدند که این آژانس اقدامات اجرایی علیه پروژه‌های رمزنگاری را بدون ارائه راهنمایی منسجم افزایش داده است. کریستین اسمیت، مدیر اجرایی انجمن بلاکچین، در مصاحبه‌ای در دسامبر (آذر و دی) با Decrypt، در مورد گنسلر گفت: “ما با برخی از چیزهایی که او می‌خواهد ببیند، مانند حمایت از سرمایه گذار و یکپارچگی بازار، موافقیم. من فکر می‌کنم که ما همچنان با او تفاوت‌هایی نیز داریم. با این تصور که قوانین فوق العاده روشن هستند.”

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۰.۷۹ درصدی بیت کوین/افزایش شدید ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

مواردی مانند: تتر(Tether) ، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده ۱ دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

منابع:

https://alternative.me/crypto/fear-and-greed-index/

https://coinmarketcap.com/charts/

https://coin360.com/

https://www.halakoei.academy/

https://www.tradingview.com/

کد خبر 547322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.