احداث فضاهای ورزشی و تفریحی در مناطق منفصل شهری سنندج

شهردار سنندج گفت: در راستای توسعه اماکن تفریحی و ورزشی و افزایش نشاط و شادابی میان شهروندان اراضی واقع در نواحی منفصل شهری نایسر ننله و حسن‌آباد و همچنین مناطق حاشیه‌ای سطح شهر شناسایی و پس از توافق با مالکان حقیقی و حقوقی برنامه‌ریزی لازم جهت احداث فضای سبز و اماکن تفریحی و ورزشی صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری سنندج، سید انور رشیدی اظهار کرد: بسیاری از زمین‌هایی که در سطح شهر وجود دارد یا جز اراضی ملی و یا در تملک برخی دیگر از دستگاه‌های دولتی است.

وی افزود: فقر فضای سبز و نبود اماکن تفریحی و ورزشی در نواحی منفصل شهری و مناطق حاشیه‌ای سطح شهر یکی از نیازها و مطالبات ساکنان این نواحی از شهرداری است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: بسیاری از اراضی دولتی بعضاً مورد سو استفاده افراد سودجو قرار گرفته و در آن ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می‌گیرد و در مواردی هم باعث ایجاد آسیب‌های اجتماعی از جمله محلی برای تجمع معتادان و انباشت زباله شده است که این خود مشکلاتی را به شهروندان به وجود آورده است.

رشیدی تصریح کرد: شهرداری به عنوان نهادی مردمی، در هر نقطه‌ای از سطح شهر که دستگاه‌های دولتی اراضی در اختیار دارند و حاضر به واگذاری باشند آمادگی دارد نسبت به احداث فضاهای سبز و احداث اماکن ورزشی و تفریحی اقدام کند.

وی تاکید کرد: اولویت نخست ما در این خصوص تعامل با دستگاه‌های دولتی بوده و امیدواریم که این تعامل و همکاری دوسویه باشد.

شهردار سنندج گفت: با هدف احداث مکان‌های تفریحی و ورزشی و همچنین احداث پارک‌های بزرگ در نواحی منفصل شهری ابتدا لکه‌های با کاربری فضای سبز توسط معاونت شهرسازی و معماری این شهرداری شناسایی و پس از رفع مشکل مالکیت برنامه‌ریزی لازم در خصوص احداث مکان‌های تفریحی و ورزشی صورت خواهد گرفت.

رشیدی ابراز امیدواری کرد: دستگاه‌های نظیر راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، منابع طبیعی و اوقاف شهرداری با رفع مشکل مالکیت زمین در مناطق حاشیه‌ای و نواحی منفصل شهری سطح شهر، شهرداری را در راستای احداث بوستان‌های بزرگ تفریحی و ورزشی یاری کنند.

کد خبر 547288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.