افزایش محدوده، نیاز مبرم شهر هیدج

شهردار هیدج گفت: با توجه به افزایش جمعیت و وجود مشکلات مسکن، افزایش محدوده شهر نیاز مبرم هیدج است.

به گزارش ایمنا، محمد نجفی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر هیدج که با حضور فرماندار ابهر برگزار شد، با بیان اینکه هیدج شهری متفاوت از سایر شهرها است، اظهار کرد: این شهر از پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت کفش و بوجاری برخوردار بوده و شخصیت‌های علمی بسیار بزرگی را تحویل کشور داده است.

وی با اشاره به اینکه تقریباً همه دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهر هیدج زمین‌هایی دارند که بلااستفاده مانده است، افزود: این زمین‌ها در اصل متعلق به مردم است، پس باید در اختیار حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه مسکن قرار گیرد.

شهردار هیدج با بیان اینکه با توجه به چالش‌های اعتباری که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند، از دولت انتظار نقدینگی در شرایط فعلی داشتن معقول نیست، خاطرنشان کرد: در این شرایط تنها خواسته ما از دولت این است که ضوابط پشت سر شهرداری باشد تا دارایی مردم به خودشان بازگردد.

نجفی با اشاره به وجود بیش از ۵۰ هکتار زمین طی سالیان گذشته که در اختیار دانشگاه قرار گرفته است، تصریح کرد: این زمین‌ها در حال حاضر بلااستفاده مانده و این بلاتکلیفی در حالی است که در صورت بازگشت این زمین‌ها به مردم، می‌توان حداقل ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای حل مشکلات حوزه مسکن هیدج احداث شود.

وی با تاکید بر اینکه محدوده شهر هیدج با توجه به ظرفیت و جمعیت آن بسیار کوچک است، ادامه داد: ۱۰ سال قبل در طرح هادی محدوده ۴۲۷ هکتار بود ولی در حال حاضر این محدوده ۲۲۷ هکتار است که بیش از ۲۰۰ هکتار از آن منفک شده و این جدایی بر مشکلات مردم دامن زده است.

شهردار هیدج با تاکید بر ضرورت اجازه افزایش محدوده شهر، خاطرنشان کرد: اگر اجازه افزایش محدوده شهر داده شود، علاوه بر اینکه مشکلات مسکن در هیدج مرتفع خواهد شد، این شهر اشتغال منطقه را نیز تأمین خواهد کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 547267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.