راهکار جدید شهرداری اهواز برای جذب سرمایه‌گذار

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تامین ۱۰ الی ۲۸ درصد بودجه ۱۴۰۱ شهرداری هر منطقه از طریق مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی شده است.

محمد سعید الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در جلسات بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری اهواز مقرر شد که شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه اهواز حداقل ۱۰ درصد از بودجه خود را از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین کنند.

وی افزود: در این راستا طبق برنامه‌ریزی انجام شده در برخی مناطق برخوردار که قابلیت سرمایه‌گذاری بیشتری وجود دارد تا ۲۸ درصد از بودجه خود را باید از طریق بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی تأمین کنند به طور کلی کمترین درصد مشارکت‌های مردمی در بودجه مناطق کم برخوردار به میزان ۱۰ درصد و بیشترین میزان ۲۸ درصد در مناطق برخوردار بوده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز اضافه کرد: پیش از این چنین موردی در بودجه‌بندی شهرداری اهواز وجود نداشته، این کار جدیدی است که در بودجه پروژه‌های مشارکتی و سرمایه گذاری سال آینده لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: در تمامی زمینه‌ها از اقدامات جزئی مانند راه‌اندازی یک فضای سبز کوچک تا پروژه‌های مشارکتی بزرگ استقبال و حمایت می‌کنیم، در این راستا ایده‌پردازی لازم برای سرمایه‌گذاری‌هایی که ایده‌ای برای اجرا ندارند و همچنین سوددهی و صرفه اقتصادی آنها را نیز می‌توانیم تأمین کنیم.

الماسی تاکید کرد: هدف نهایی از افزایش سرمایه‌گذاری‌ها این است خدمات و وظایف ذاتی شهرداری را با مشارکت‌های مردم انجام دهیم.

وی با اشاره به مشکلات شهر گفت: کمبود پمپ بنزین در اهواز سبب ایجاد بار ترافیکی می‌شود، روان سازی ترافیک شهری یکی از وظایف شهرداری است که در این خصوص جانمایی ۳۰ ایستگاه پمپ بنزین در مناطق مختلف شهر با مشارکت بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اهواز تصریح کرد: پارک سیاحتی اهواز یک پروژه سرمایه‌گذاری به مبلغ ۲۲ میلیارد تومان است که باید سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید، اما متأسفانه به علت شیوع کرونا و افزایش قیمت‌ها این امر میسر نشد، این تأخیر ایجاد شده به بررسی لازم و تخصصی نیاز دارد.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌ها و همکاری‌های انجام شده مجوز لازم برای تکمیل این پارک انجام و ۱۲ بهمن پارک سیاحتی اهواز به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 547206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.