مسئولان جناحی برخورد نکنند/ دشمنان از استقامت مردم هراس دارند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولان و مدیران اگر می‌خواهند مردم امید داشته باشند باید با تمام وجود در خدمت مردم باشند، جناحی برخورد نکنند و از آنان تجلیل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه_ امروز ۱۷ دیماه_ شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز دشمن در تلاش است به بهانه‌های مختلف از جامعه دین‌زدایی و ایمان مردم را تضعیف کند و جوانان را به کفر و الحاد سوق بدهد تا هویت نظام اسلامی را از دست ما بگیرد.

وی افزود: آنها به بهانه تساوی حقوق بشر، زنان را به سمت ارتباطات نامشروع سوق می‌دهند و به بهانه اینکه حجاب امری شخصی است، مانع تذکر به آنها می‌شوند.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: به بهانه آراستگی آنها را به آرایش در انظار و جلب نظر نامحرمان تشویق می‌کنند که این موجب زیاد شدن طلاق و فروپاشی خانواده‌ها می‌شود، اما الگوی زنان ما فاطمه زهرا (س) است که آزادترین، با بصیرت‌ترین و مؤثرترین بانو در حیات جامعه انسان‌ها به شمار می‌رود و دشمن این را خوب فهمیده است.

مهدوی تصریح کرد: زنان باید با الگوگیری از فاطمه زهرا (س) سعی در ترویج حیا، عفت و تقوای عمومی داشته باشند؛ زیرا دشمن سعی دارد که حق را نشان ندهد و با پوشاندن لباس حق به باطل تلاش می‌کند باطل را به خورد جامعه بدهد و با ایجاد شک و تردید در مبانی دین، ایمان اشخاص را تضعیف کند.

وی اضافه کرد: دشمن گاهی با ترویج انحرافات الگوهای افراد را تغییر می‌دهد و با مخلوط کردن حق و باطل، تعددها و تکثرها، التقاط‌ها و انحراف‌ها سعی دارند افرادی را پیرو خودشان کنند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: در چنین شرایطی برای مقابله با دشمنان افراد فرهیخته، نخبگان، انسان‌های فرهنگی و رهبران فکری جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند که امیدواریم در این راه موفق باشند.

مهدوی با بیان اینکه یقین به وجود خدا، یقین به قیامت، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) گوهری است که شهید سلیمانی‌ها را می‌سازد، تصریح کرد: روز گذشته مجدداً فضای شهرها به وجود شهدای گمنام عطرآگین شد، شهدا نیازی به تجلیل ما ندارند، آنها همچون عطر خوش بویی هستند و اطراف خودشان را معطر می‌کنند.

وی ادامه داد: شهدا حیات روحی دارند؛ ما باید یاد و خاطره آنها را حفظ و اهداف آنان را زنده نگه داریم.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: رهبر انقلاب فرمودند که دشمنان نام و عکس شهید سلیمانی را حذف کردند و به مسئولان حوزه ارتباطات توصیه کردند که هوشیار باشند و ایجاد شبکه داخلی اطلاعات را پیگیری کنند.

مهدوی گفت: حیات جامعه وابسته به هوشیاری افراد و افکار نخبگان است و بدین خاطر حقایق باید به وسیله رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی و نماز جمعه بیان شود.

وی افزود: دشمنان از استقامت مردم هراس دارند و راه استقامت مردم هوشیاری و بیان حقایق است، زیرا زمانی که حقایق بیان شود، دشمن نمی‌تواند نفوذ کند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مسئولان باید به مطالبات مردمی اهمیت بدهند و آنها را پیگیری کنند و به بهانه آنکه جامعه نیاز به امنیت دارد، مطالبات مردم را به تأخیر نیندازند.

مهدوی با بیان اینکه برخی مطالبات به‌حق است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور دیروز در مراسم تشییع شهدا تاکید به امید کرد؛ مسئولان و مدیران اگر می‌خواهند مردم امید داشته باشند باید با تمام وجود در خدمت مردم باشند و جناحی برخورد نکنند.

وی اظهار کرد: تجلیل از مردم و اهمیت دادن به خواسته‌های آنان اهمیت دارد و مردم نیز باید بدانند راهکار بیان مطالبات ایجاد تجمعات نیست و روش قانونی دارد؛ امیدواریم هر ذی‌حقی به حقوق خودش برسد و اعتماد مردم و عدالت در جامعه بیشتر شود.

کد خبر 547105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.