توجه به فرهنگ، اولویت شورای ششم است/ساماندهی کودکان کار با کمک نیروهای انقلابی

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم برای چهار سال آینده نقشه راه دارد و بدین منظور منشوری را رونمایی کرده تا ارزش‌های دینی و انقلابی و هویت ایرانی اسلامی در کلیه فعالیت‌های مدیریت شهری حفظ شود و اعتلا پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین منوچهر مهروی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه _امروز ۱۷ دی‌ماه _ ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت هفته مقاومت، اظهار کرد: در این هفته اقدامات ارزشی خوبی از جمله تشییع شهدای گمنام و شهدای تازه تفحص شده در شهر و کشورمان رقم خورد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با شهدای والا مقام تجدید پیمان کردند که امیدوارم شهدا نظر لطف داشته باشند تا در این دوران آخرالزمان از گزند بلایا حفظ شویم، دورانی که حفظ دین مثل نگه داشتن آتش در کف دست است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم به واسطه حضرت زهرا (س) دین ما در این دوران سخت حفظ شود، اضافه کرد: شهدا جامعه ما را نورانی می‌کنند، بنابراین باید از وجود آنها استفاده و به آنان توسل کنیم تا با عقل کامل در مسیر جلو برویم و به روزهای ظهور برسیم.

مهروی‌پور تصریح کرد: یکی از پیش زمینه‌های عبور از این شرایط سخت عقل کامل است که امام رضا (ع) در این باره می‌فرمایند انسانی کامل است و عقل کامل دارد که خیرش به دیگران برسد، اما شرش به دیگران نرسد و کار خیر دیگران را بزرگ بشمارد.

وی با بیان اینکه شورای ششم شهر کار خودش را از شش ماه پیش آغاز کرده است، تصریح کرد: فرهنگ رکن اصلی و از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری است، در واقع اولویت شورا به غیر از انجام اقدامات عمرانی و خدماتی در دوره ششم توجه به مباحث فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز هست.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شورای شهر برای انجام فعالیت‌های چهار ساله نقشه راه تعیین کرده که در این راستا نیز منشوری در هفته‌های گذشته با حضور استاندار رونمایی شده است.

مهروی‌پور ادامه داد: راهبردهای شورا در کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی مشخص شده است؛ تاکید اول بر حفظ و اعتلای ارزش‌های دینی و انقلابی و هویت ایرانی اسلامی در کلیه فعالیت‌های مدیریت شهری است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به سیاست محله‌محوری و مسجدمحوری نیز مورد تاکید شورای شهر است، گفت: اصفهان ۲۲۰ محله و ۱۵ منطقه دارد در این راستا توسعه متوازن در دستور کار شورا قرار دارد و بدین منظور کمیسیون مناطق کم‌برخوردار را تشکیل دادیم تا موضوعات به صورت مسئله‌محور مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا ارگان‌ها باید به وظایف خود عمل کنند و هم افزایی داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا بر تعاملات ملی و بین‌المللی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری تاکید داریم؛ اصفهان را همه دنیا می‌شناسد و به نصف جهان معروف است، بنابراین باید با توسعه گردشگری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کنیم.

مهروی‌پور افزود: حمایت هدفمند از تشکل‌های مردمی، نخبگان، کارآفرینان، محققان و سایر تشکل‌های مردمی در دستور کار است، زیرا این کمیسیون بر رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تاکید ویژه دارد در این راستا در نظر داریم با کمک نیروهای انقلابی، جهادی و سمن‌ها گروه‌های آسیب‌پذیر مثل کودکان کار، کارتن خواب‌ها و متکدیان را ساماندهی و آنها را توانمند کنیم.

کد خبر 547096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.