حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س) گرفت

فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) گفت: حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س) و از شهدایی مانند حاج احمد کاظمی و حسین خرازی گرفت؛ در اوج عملیات کار را می‌سپرد به جانشینش و می‌آمد روضه حضرت زهرا (س).

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج استان اصفهان، سردار محمد هاشمی‌پور، فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) در وبینار کشوری «شاخص‌های مکتب فکری شهید سردار حاج قاسم سلیمانی» که به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ولی فقیه در کشور ما به عنوان نایب امام زمان (عج) است، ۲۳۰ هزار شهید دادیم، در وصیت نامه تمام شهدا دفاع از ولایت تاکید شده است.

وی با اشاره به اقدامات داعش در سوریه تاکید کرد: هدف اصلی دشمن حمله به ایران بود.

هاشمی پور گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب فرمودند محور مقاومت باید باقی بماند، تفکر حاج قاسم آن را حفظ کرد.

هاشمی‌پور اظهار کرد: بصیرت افزایی مشکل اساسی ماست، به خاطر اینکه بصیرتمان کم است اعتقاداتمان بعضی وقت‌ها دچار نوسان می‌شود.

وی ادامه داد: حاج قاسم اعتقاداتش نوسان نداشت، محکم پای ایمان و اعتقادش ایستاده بود و همیشه دنبال شهادت بود.

هاشمی‌پور تاکید کرد: حاج قاسم در جلسات فقط ذکر می‌گفت، رهبر معظم انقلاب درجه سرلشکری را اعطا کردند و فرمودند کاری که حاج قاسم در جبهه مقاومت کرد از طول دفاع مقدس ما اهمیتش بیشتر است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم انقلاب را به رخ جهانیان کشید و اسلام و شیعه را سربلند کرد گفت: مدافعان حرم با عشق و علاقه در این راه قدم می‌گذارند.

هاشمی‌پور با بیان اینکه شگرد دشمن این است که هر مشکلی داخل کشور را گردن ولایت و حامی انقلاب بیندازد، اظهار کرد: امنیت در کشور از موضوعات مهم است حاج قاسم هم توجه به موضوع نیروهای مسلح را در وصیت نامه خود اشاره می‌کند.

وی گفت: در فتنه ۸۸ وزیر امور خارجه آمریکا به صراحت اشاره کرد پشت اغتشاشات تهران بودیم.

فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) با بیان اینکه حاج قاسم، فدایی ولایت شد افزود: مکتب حاج قاسم باید در کشور رونق پیدا کند اعتقادمان این است این مکتب همان ولایت امیرالمومنین (ع) و ولایت فقیه است.

وی گفت: مکتب حاج قاسم یعنی راستی، پاکی، صداقت، ایمان، نداشتن دورویی، منافق صفت نبودن، اعتقاد راسخ به خدا، ایمان داشتن و مردمی بودن است.

هاشمی‌پور در ادامه به افتخارات علمی کشور در جهت احراز هویت شهدا اشاره کرد و گفت: شهید شکراییان از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه صنعتی اصفهان بود که بعد از ۳۹ سال پدر و مادرش از چشم انتظاری بیرون آمدند.

وی با اشاره به احراز هویت شهید احمد مصلحی، اظهار کرد: هنوز هم سالی ۲۵۰ تا ۳۰۰ شهید داریم تقدیم انقلاب می‌کنیم، اسرائیل و آمریکا می‌خواهند جمهوری اسلامی نباشد مواظب باشیم راهی را نرویم که که اینها می‌خواهند.

هاشمی‌پور سپس به شهید خیامیان از شهدای اصفهان که در تپه نور الشهدای تویسرکان به عنوان شهید گمنام مدفون و اخیراً بعد از ۳۹ سال احراز هویت شده و چشم انتظاری خانواده‌ای این شهدا اشاره کرد و گفت: شهیدان امامزادگان عشق هستند، حاج قاسم می‌گفت من تمام زندگیم را حاضرم بدهم یک مرتبه دیگر صدای احمد کاظمی را بشنوم ماهی یک مرتبه می‌آمد گلستان شهدا و نجوا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم شهادتش را از حضرت زهرا (س) و از شهدایی مانند حاج احمد کاظمی و حسین خرازی گرفت؛ در اوج عملیات کار را می‌سپرد به جانشینش و می‌آمد روضه حضرت زهرا (س)؛ راه و مکتب حاج قاسم همان مکتب امامین انقلاب و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم حکم مسئولیت کانون بسیج اساتید دانشکده فنی شهید مهاجر اصفهان توسط فرمانده لشکر مقدس ۱۴ امام حسین (ع) و با حضور سعید مسینه، جانشین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان به «افضل روانگرد» اعطا شد.

کد خبر 546949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.