قالیباف: شهدا پیام آور کربلای ایران هستند

رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام گفت: شهدا پیام آور کربلای ایران عزیز ما هستند.

به گزارش ایمنا، محمدباقر قالیباف در مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام در مقابل دانشگاه تهران که امروز _پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه_ همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: امروز در روز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) و در جوار این شهدای عزیز در محلی قرار داریم که در دو سال پیش شهید سلیمانی را در میان خود داشتیم و پیکر مطهر ایشان را تشییع کردیم.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هر زمان رزمندگان، جانبازان و آزادگان عزیز ما در جبهه در مقابل آتش سنگین دشمن قرار داشتند آن زمان که غواصان عزیز ما اروند رود را خروشان می دیدند در آن لحظات سخت آتش همه به یک چیز دل می بستند و فقط به یک خانه پناه می بردند فقط به عشق حضرت زهرا (س) مقاومت می کردند و از میدان های مین عبور می کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز هم بدون شک پناه ما در هر سختی حضرت زهرا (س) می باشد. امروز این شهدای عزیز ما شمع این محفل هستند.شهدای عزیز ایران ما لاله هایی هستند در پیشانی عزت و افتخار این کشور، ما باید این شهدا را که پیام آوران ایران ما هستند قدر بدانیم.

امروز که در جمع این شهدای عزیز هستیم یک بزنگاه مهم و یک عبرت گاه بی نظیر برای ما مسئولین که بر مسند قدرت و مسئولیت می باشیم است. این شهدای عزیز ما با تمامیت کامل دنیا را پس زدند و خون وجان خود را در کف دست خود تقدیم کردند این شهدا در میدان و جبهه حاضر شدند و برای ایران و انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

قالیباف ادامه داد: هر زمان که انقلاب و کشور و نظام به حضور این مردم نیاز داشت در هر عرصه ای به میدان آمدند. اکنون ما هستیم که باید تلاش‌های این ملت را فراموش نکنیم و مسیری که شهدای ما، امام شهدا با منطق خدا باوری و مردم باوری طی کردند را ادامه دهیم و حق نداریم مرزبندی های خود ساخته و اختلاف انگیزی های بی دلیل حتی با دلیل ایجاد کنیم. همه ما باید در مسیر حل مشکلات مردم گام برداریم. انقلابی کسی است که با منطق شهدا وامام شهدا و با اطاعت از ولایت برای مردم کار کند. امروز انقلابی کسی است که کارآمدی دین دراداره کشور را پیاده کند. در غیر این صورت نمی تواند در مسیر شهدا قرار بگیرد. امروز میزان، کارآمدی دین در اداره جامعه و خدمت به مردم است.

وی گفت: هرگز این شهدا گمنام نیستند چرا که تفکر و راه این شهدا در تار و پود تفکر جوانان وجود دارد، چرا که این مسیر یک مسیر الهی است و برخواسته از فرهنگ اهل بیت (ع)، قرآن و مسیری منطبق بر سنت های الهی است. ما با مردم بودن را منطق شهدا ومنطق امام می دانیم. و باید توجه کنیم که هیچ گاه سنت های الهی جابجا و تبدیل نمی شوند آن سنت های الهی که این شهدا، ملت و مردم انتخاب کردند فرهنگی ماندگار بوده و مسیر موفقیت ما می باشد.اگر امروز در برخی گره ها دچار مشکل هستیم دلیل این است که از مسیر منطق شهدا و امام شهدا فاصله گرفته ایم. اما اگر در این مسیر تلاش کنیم بدون شک نتیجه آن موفقیت و پیروزی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز جهان در شرایطی قرار دارد که پیشرفت ها در حوزه دانش و آگاهی با سرعت زیادی در حال تحقق است و ما امروز همه باید در کنار هم با جوانان انقلابی تلاش کنیم که با آگاهی و دانش و مدیریت صحیح اقدامات خوبی حاصل پذیرد. اگر امروز عظمت انقلاب اسلامی استقلال و آزادی است و امنیت و همه این نعمت های بزرگ را می بینیم به دلیل آگاهی و تلاش منطبق با سنت های الهی می باشد.

وی افزود: قطعاً اگر حضرت امام این مردم را نداشت و مردم در صحنه حضور نداشتند انقلاب اسلامی ودفاع مقدس به پیروزی نمی رسید. اگر در هر عرصه ای موفق بودیم دلیل آن بوده که مردم در عرصه بوده اند. و در هر عرصه ای که عدم موفقیت بوده دلیل آن بوده که فرصت را برای مردم و جوانان فراهم نکردند.

امروز باید از توان جوانان و مردم کمک بگیریم و با هماهنگی و همدلی آن را پیش ببریم. آن هماهنگی و همدلی که منجر به حل مشکلات مردم نشود ارزشی ندارد. آن همدلی وهماهنگی ارزش دارد که نتایجش در زندگی مردم دیده شود.

قالیباف گفت: شهدای ما زمانی از ما راضی هستند که مسیر و تلاش خودمان را در مسیر شهدا قرار دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن گرامی داشت یاد وخاطره ۲۵۰ شهیدی که امروز در کشور تشییع خواهد شد از جایگاه ارزشمند خانواده شهدا، جانبازان، رزمندگان، و آزادگان تقدیر کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 546939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.