تیم مذاکره کننده تحت تاثیر جوسازی غربی‌ها قرار نمی‌گیرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده تحت تاثیر جوسازی‌های طرف اروپایی برای ضرب‌الاجل در مذاکرات قرار نخواهد گرفت و در چارچوب های تعیین شده مذاکرات را پیش خواهد برد.

به گزارش ایمنا، محمود عباس‌زاده مشکینی با بیان اینکه مذاکرات وین وارد بررسی محتوای پیشنهادات شده است، اظهار کرد: در دور قبلی مذاکرات پیشنهادات ارائه شده از سوی ایران درباره دستور جلسات از سوی غربی‌ها پذیرفته شده بود، در دور جدید مذاکرات پیشنهادات دو طرف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دور جدید مذاکرات، زمان اجرای تعهدات دو طرف مورد بررسی قرار دارد به تعبیر دیپلماتیک، داخل پرانتزها در مذاکرات در حال پُر شدن است.

نماینده مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی درباره تهدیدات و ضرب الاجل‌هایی که طرف‌های غربی برای رسیدن به توافق برای ایران تعیین می‌کنند، افزود: این فشارها در هر مذاکراتی طبیعی است چون بخشی از مذاکرات بیرون از سالن نشست شکل می‌گیرد، اروپایی‌ها می‌خواهند فشار را بر جمهوری اسلامی بیشتر کنند تا داخل اتاق مذاکره امتیاز بگیرند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پس از چند دور مذاکره، شیوه‌های نخ‌نمای طرف‌های غربی برای گرفتن امتیاز را به خوبی یاد گرفته‌ایم، گفت: قطعاً تیم مذاکره کننده کشورمان تحت تأثیر جوسازی‌های طرف اروپایی قرار نخواهد گرفت و در چارچوب‌های تعیین شده مذاکرات را پیش خواهند برد.

مشکینی با اشاره به رویکرد اقتصادی ایران در قبال مذاکرات گفت: کشور را بر اساس ظرفیت‌های داخلی اداره می‌کنیم، جهان فقط چهار کشور اروپایی و آمریکا نیست ما با همه کشورهای دنیا به اندازه ظرفیتشان برنامه‌های راهبردی برای ایجاد ارتباط سیاسی و اقتصادی داریم.

وی افزود: قدرت‌های بزرگی همانند چین، روسیه و هندوستان دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که متناسب با ظرفیت دو طرف در حال تقویت روابط و حجم مبادلات تجاری هستیم به طوری که در سه ماه اخیر حجم مبادلات تجاری ایران به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران در مذاکرات دنبال توافق خوب است تا منافع ملت ایران تأمین شود اگر طرف غربی به دنبال تحمیل یک توافق بد باشد، بداند که جمهوری اسلامی توافق برد- باخت را نخواهند پذیرفت.

عباس‌زاده مشکینی با تاکید بر اینکه کشورهای اروپایی نباید نسبت به روند مذاکرات فضاسازی منفی کنند، افزود: البته باید اذعان کرد رویکرد غربی‌ها تغییر کرده، اروپا ابتدا برای پذیرش شروط ایران مقاومت می‌کرد اما اکنون پذیرفته است که ایران در روند گفت‌وگوها جدی است.

وی با بیان اینکه تکلیف فعالیت‌های هسته‌ای در برجام مشخص شده و این موضوع دیگر قابل بحث نیست، گفت: اروپایی‌ها باید تکلیف تحریم‌ها را مشخص کنند تا ایران هم بتواند نسبت به راستی آزمایی لغو تحریم‌ها اقدام کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 546924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.