نصب ۴۵۰ مخزن زباله در مناطق مختلف آبادان

شهردار آبادان از تهیه ۴۵۰ مخزن زباله طی دو مرحله خبر داد و گفـت: ۱۴۰ مخزن در منطقه یک شهری، ۱۲۰ مخزن در ناحیه ویژه آبادان و در هر یک از مناطق دو و سه شهری ۹۰ مخزن نصب شد.

به گزارش ایمنا، حسین حمیدپور اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد باکس‌های زباله در سطح شهر دچار فرسودگی شده‌اند که در آلودگی محیط شهری تأثیر داشته و باعث زشت شدن منظر شهری شده‌اند.

وی افزود: با خرید و نصب باکس‌های جدید زباله، گامی به سوی ساماندهی و نوسازی سیستم مدیریت پسماند شهری برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای انتقال زباله در ساعت معین تاکنون به درستی در آبادان صورت نگرفته و باید این شهر به سمتی برود که نیاز به نصب و جانمایی سطل زباله نداشته باشد.

حمیدپور با اشاره به اینکه هزینه نصب و نگهداری هر یک از مخازن زباله بسیار بالاست، گفت: اگر به فرهنگ‌سازی در این بخش توجهی نشود و همچنان مردم در ساعت‌های مختلف زباله را به بیرون از منزل انتقال دهند مخازن زباله با تعداد بالا نیز جوابگوی این شهر نخواهد بود.

شهردار آبادان با بیان اینکه در هفت روز گذشته ۲۵۰ سرویس نخاله از سطح مناطق سه گانه شهری جمع‌آوری شد، اضافه کرد: این طرح به مدت ۴۵ روز تا پاکسازی کامل نخاله‌های ساختمانی از سطح آبادان ادامه دارد.

حمیدپور با اشاره به اینکه شش گروه در مناطق سه گانه شهری آبادان مشغول به کار هستند خواستار همکاری شهروندان در مانور نخاله‌برداری از سطح مناطق سه گانه شهری شد و ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده افراد متخلف که اقدام به تخلیه نخاله در سطح شهر آبادان می‌کنند پلاک خودرو را به سامانه ۱۳۷ شهرداری اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش ساخت و سازها و برای رفاه حال شهروندان، شهرداری آبادان در برخورد با متخلفان سد معبر ساختمانی ضمن جمع آوری مصالح ساختمانی از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 546861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.