مشخصات مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی اپل + قیمت

قیمت لپ تاپ یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای لپ تاپ را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، معرفی مک بوک پرو با چیپست M1 نقطه عطفی در تاریخ کامپیوترهای شخصی در نظر گرفته شده است، M1 نخستین عضو از خانواده تراشه‌های مک برای تولید مک بوک پرو ۱۳ اینچی، مک بوک ایر و مک مینی مورد استفاده قرار گرفت. در ادامه به بررسی دیگر مشخصات مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل می‌پردازیم:

طراحی و بدنه مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل دارای بدنه آلومینیومی با ساختاری یکپارچه و مستحکم است، این محصول به دلیل کاهش قطر حاشیه‌های اطراف نمایشگر، کوچک‌تر و سبک‌تر از نسل پیشین خود است به طوری که شاهد کاهش حجم ۲۳ درصدی این محصول هستیم. کمی پایین‌تر از کیبورد مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل ترک‌پد بسیار بزرگی خودنمایی می‌کند که بخش چشمگیری از محل استراحت دست را در اختیار دارد، ترک‌پد این محصول بسیار بی نقص است و عملکرد قابل توجهی دارد.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل دارای دو پورت USB 4 Type-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی متری هدفون است. به نظر می‌رسد که وب کم مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل از وضوح تصویر 720p بهره می‌برد. وزن این محصول ۱.۴ کیلوگرم، ضخامت آن ۱۴.۹ میلی متر است و در دو رنگ خاکستری و نقره‌ای به فروش می‌رسد.

صفحه نمایش مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

مک بوک پرو M1 اپل به صفحه نمایش ۱۳.۳ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰ *۲۵۶۰ پیکسل، تراکم ۲۲۷ پیکسل بر اینچ و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مجهز شده است. شرکت اپل اعلام کرده است که میزان روشنایی مک بوک پرو ۱۳ اینچی به ۵۰۰ نیت می‌رسد و با استفاده از فناوری True Tone می‌تواند دمای رنگ‌ها را بر اساس نور محیط تغییر دهد؛ بنابراین این محصول را می‌توان لپ‌تاپی فوق العاده برای استفاده در محیط‌های تاریک در نظر گرفت. علاوه بر این، مک بوک پرو ۱۳ اینچی به صورت کامل از فضای رنگی وسیع DCI P3 پشتیبانی می‌کند.

اسپیکر مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

اسپیکرهای مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل بسیار با کیفیت هستند و صدایی رسا، شفافا و بدون نویز را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، صدای خروجی دامنه دینامیکی بسیار گسترده و بیس بالایی نیز دارد. شرکت اپل اسپیکرهای این لپ‌تاپ را در دو طرف صفحه کلید قرار داده است که با اتصال مستقیم آن‌ها به منبع تغذیه، نقطه اوج فرآیند تقویت صدا بهبود پیدا کرده است.

سخت افزار مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل به تراشه M1 مجهز شده است که شباهت بسیار زیادی با A14 دارد. M1 اولین تراشه پنج نانومتری در دنیای کامپیوترهای شخصی به حساب می‌آید که از ۱۶ میلیارد ترانزیستور بهره می‌برد. تراشه به کار رفته در مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل از ترکیب چهار هسته قدرتمند Firestorm با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Icestorm با فرکانس ۲.۰۶ گیگاهرتز استفاده می‌کند. مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با هشت یا ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶، ۵۱۲، ۱۰۲۴ یا ۲۰۴۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

باتری مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

انرژی مورد نیاز مک بوک پرو ۱۳ ای نی با استفاده از باتری ۵۸.۲ وات ساعتی بهره می‌برد، این محصول به همراه شارژر ۶۱ واتی با کابل USB Type-C به فروش می‌رسد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که مک بوک پرو M1 می‌تواند تا ۱۷ ساعت وب گردی و ۲۰ ساعت پخش فیلم 1080p شارژدهی داشته باشد.

مزایای مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

  • عملکرد
  • شارژدهی
  • نمایشگر
  • کنتراست
  • صفحه کلید
  • کیفیت صدا

معایب مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

  • رم محدود به هشت یا ۱۶ گیگابایت
  • طراحی
  • وب کم
  • تنها دو پورت USB

قیمت مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب قیمت مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل با رم هشت گیگابایت و حافظه ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایت ۳۷ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان در بازار ثبت شده است.

کد خبر 546858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.