شهرداری پراگ واکسیناسیون معلولان را آسانتر کرد

دولت‌های محلی و ملی در سرتاسر جهان از شهروندان می‌خواهند که برای محافظت از خود و اطرافیانشان واکسن کووید را در اسرع وقت دریافت کنند. در حالی که رزرو نوبت و مراجعه به پزشک عمومی ساده به نظر می‌رسد، اما می‌تواند یک کار چالش برانگیز و گاهی غیرممکن، برای افردی با اختلال حرکت فیزیکی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، صلیب سرخ جمهوری چک (CRC) با انجمن پزشکان عمومی، بیمارستان دانشگاهی موتول و پلی کلینیک شهرداری در پراگ همکاری کرده است تا به واکسیناسیون شهروندان دچار نقص حرکتی ساکن آسایشگاه‌ها کمک کند.

روز گذشته پایتخت چک اعلام کرد که ۲۲ پزشک عمومی در حال حاضر در این پروژه مشارکت دارند و با کمک رانندگان CRC از افراد آسیب پذیر بازدید می‌کنند. آنها تاکنون با همکاری یکدیگر توانسته‌اند بیش از ۵۲۰ دوز را از ابتدای پروژه در پاییز ۲۰۲۱ برای افراد دچار معلولیت انجام دهند.

شهرداری پراگ واکسیناسیون معلولان را آسانتر کرد

در طول همه‌گیری کووید -۱۹، سلامت بسیاری از بیماران به اندازه‌ای وخیم شد که نتوانستند به طور فیزیکی به مطب دکتر مراجعه کنند. به لطف کمک صلیب سرخ چک، شورای شهر پراگ و همچنین شهرداری پراگ، ضابطان واکسیناسیون موفق شدند در مراکز معلولان حرکتی و همچنین منازل آن‌ها فرآیند واکسیناسیون را انجام دهند.

برای این کار، افراد دچار مشکلات حرکتی ابتدا باید یک قرار واکسیناسیون رزرو کنند و فرم‌های مرتبط با سلامتی را در درگاه شهرداری تکمیل کنند. سپس در ساعت و تاریخ مورد نظر با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد تا نحوه حضور افراد یاری‎‌رسان در مکان مورد نظر مشخص شود.

کد خبر 546823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.