ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن مهر بندرانزلی احداث می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: با مشارکت و همکاری هیئت مدیره مسکن مهر، جانمایی و احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در محوطه این مجتمع مسکونی در دستور کار قرار دارد.

شعبان جعفری جفرودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی با ۶۵ نیروی انسانی و ۱۱ خودروی سنگین اطفای حریق و یک دستگاه خودروی پیشروی امداد و نجات جاده‌ای، در چهار ایستگاه فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از شهروندان بندر انزلی در مسکن مهر این شهر ساکن هستند، لذا به منظور تسریع در خدمات‌رسانی، با مشارکت و همکاری هیئت مدیره مسکن مهر، جانمایی و احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در محوطه این مجتمع مسکونی در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی ادامه داد: پس از جانمایی و احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محوطه مسکن مهر، این ایستگاه با نیرو و امکانات لازم توسط شهرداری تجهیز خواهد شد.

وی افزود: در بیش از یک سال گذشته تعداد ۱۶ نفر از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرانزلی بازنشسته شده‌اند و تاکنون نیرویی جایگزین این افراد نشده و اکنون این سازمان برای انجام مأموریت‌های خود، با کمبود شدید نیروی انسانی و تجهیزات مواجه است.

جعفری با بیان اینکه استخدام نیروی آتش‌نشانی مستلزم برگزاری آزمون توسط استانداری گیلان است، افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر با برگزاری آزمون، شرایط استخدام و جذب نیروهای جدید در سازمان آتش‌نشانی بندرانزلی فراهم شود.

وی، نبود نردبان برای اطفای حریق در ساختمان‌های بلند مرتبه را یکی دیگر از مشکلات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر دانست و گفت: از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیگیر دریافت دو خودروی اطفای حریق و یک خودروی نردبان برای انجام عملیات‌ها در ساختمان‌های بلندمرتبه هستیم که تاکنون اختصاص یک خودرو قطعی شده است.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 546805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.