مجمع شهرداران منطقه غرب کشور تشکیل می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: مجمع شهرداران منطقه غرب و شهرهای همسایه برای تهیه طرح‌های مشترک جهت ارسال به شورای عالی استان‌ها تشکیل می‌شود.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد با اعضای شورای اسلامی شهر اراک، اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که شوراها باید به جایگاه واقعی خود برسند و اگر دو قانون «درآمدهای پایدار شهری و مدیریت یکپارچه شهری» در مجلس تصویب شود می‌توان امیدوار بود که شوراها به عنوان نهاد پارلمان محلی می‌توانند نقش موثرتری در مدیریت شهرها ایفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها در این دوره باید دو قانون درآمدهای پایدار شهری و مدیریت یکپارچه شهر را از مجلس مطالبه کنند، ادامه داد: ما در شرایطی از تاریخ انقلاب قرار داریم که به ارتقای شاخص‌های سرمایه اجتماعی نیازمندیم و شوراها در این زمینه در خط مقدم قرار دارند، البته دولت نیز باید برای تحقق اهداف خود از نهاد شوراها و شهرداری‌ها به طور جدی حمایت کند و علاوه بر تداوم این حمایت‌ها در بودجه‌های سنواتی، در حوزه اجرایی نیز برخی اختیارات را به شهرداران تفویض کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اضافه کرد: شوراها در این دوره باید به سمتی پیش بروند که خواست و نظر مردم را در اداره شهرها محقق کنند و بر اساس اصل شفافیت و مبارزه با فساد اعتماد عمومی به مدیریت شهری را ارتقا دهند، همچنین در این دوره باید برای ایجاد روحیه نشاط و امید از پروژه‌های خرد و ایده موفقیت‌های کوچک استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد، به نقاط مشترک خوبی رسیدیم و مصوباتی داشتیم از جمله اینکه مقرر شد ظرفیت‌های مشترک خود را به یکدیگر معرفی و در بحث سرمایه‌گذاری با یکدیگر تعامل کنیم.

خسروانی گفت: نام‌گذاری بلوارهای خروجی شهرها به سمت یکدیگر به نام آیت‌الله العظمی اراکی و آیت‌الله العظمی بروجردی، تشکیل مجمع شهرداران منطقه غرب و شهرهای همسایه برای تهیه طرح‌های مشترک جهت ارسال به شورای عالی استان‌ها از جمله این پیشنهادات بود.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین معرفی فضاهای تفریحی و گردشگری شهرهای همسایه هر ماه با تسهیلات جهت بهره‌مندی مردم در قالب سفرهای یک‌روزه هم در جلسه طرح و بحث شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه ما بروجرد را نه با عنوان پاریس کوچک، بلکه با مشاهیر و عالمانش می‌شناسیم که هویت این شهر هستند، گفت: بروجرد را با علامه بحرالعلوم و آیت‌الله العظمی بروجردی، مسیح کردستان سردار شهید بروجردی و شهید صارمی که روز خبرنگار به نامش مزین شده است، می‌شناسیم.

کد خبر 546663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.