تامین زیرساخت‌های خدمات شهری برای کنترل نرخ میوه در اراک

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک گفت: مشکلات ساختاری و قرارگیری میدان میوه و تره‌بار در خارج از محدوده شهری، از دلایل گرانی میوه در اراک محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن قربانی در جلسه شورای اسلامی شهر اراک، در خصوص واگذاری مدیریت میدان میوه و تره‌بار به شهرداری، اظهار کرد: از آنجا که مدیریت میادین میوه و تره‌بار در کل کشور با شهرداری‌ها است، شهرداری اراک خواستار واگذاری عرصه و اعیان میدان میوه و تره‌بار، جهت مدیریت این مجموعه است.

وی افزود: میدان بزرگ میوه و تره‌بار اراک در برهه‌ای از زمان به علت عدم آمادگی برخی از مسئولان و اتحادیه میوه فروشان، توسط تعاون روستایی احداث شد که قرارگیری آن در حریم شهر، مشکلات و معضلاتی را برای شهر ایجاد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه شورای اسلامی شهر در چند موضوع در حال بررسی مسئله میدان میوه و تره‌بار است، تصریح کرد: این مجموعه بدون مجوز و دریافت پروانه ساختمانی احداث شده است از این رو باید برای واگذاری مدیریت این مجموعه به شهرداری، در گام نخست بدهی و مطالبات مربوط به پروانه ساختمانی و عوارض توسط اداره تعاون روستایی پرداخت شود و دوم اینکه از آنجا که زمین میدان میوه و تره بار مربوط به اداره اوقاف است، مطالبه مربوط به این اداره نیز تسویه و هیأت هیئت امنای اتحادیه میوه فروشان نیز هرچه سریع‌تر تشکیل شود تا در روند واگذاری مدیریت این مجموعه به شهرداری، مشکل و دست‌اندازی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به دلایل گرانی میوه در شهر اراک نسبت به سایر شهرها، گفت: مشکلات ساختاری و فاصله این میدان از مرکز شهر و قرارگیری در خارج از محدوده شهری، از دلایل گرانی میوه محسوب می‌شود از این رو برای ساماندهی وضعیت قیمت میوه ابتدا باید زیرساخت‌های خدمات شهری از جمله واگذاری اتوبوس برای تردد به این میدان، تأمین شود و در گام بعد شش نقطه از شهر را به احداث مراکز محلی عرضه میوه و تره‌بار اختصاص دهیم.

قربانی گفت: احداث دو مرکز محلی میوه و تره‌بار توسط شهرداری اراک در دست احداث است و دو مرکز دیگر با مشارکت اداره اوقاف و دو مرکز دیگر نیز با مشارکت بخش خصوصی در شهر اراک احداث می‌شود.

کد خبر 546643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.