برای مکتب شهید سلیمانی باید مدرسه سازی کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهید سلیمانی مکتب داشت و برای این مکتب باید مدرسه ای تاسیس شود و این اردوگاه می تواند مدرسه شهید سلیمانی برای ایجاد سواد چند بعدی باشد.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری عصر سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به پیشنهاد ایجاد اردوگاه فرهنگی راهیان نور در کرمان، اظهار کرد: این اردوگاه می‌تواند مدرسه شهید سلیمانی برای ایجاد سواد چند بعدی و مسئولیت آفرین باشد.

وی اضافه کرد: از اردوگاه فرهنگی استفاده‌های خوبی می‌توان کرد و برای تربیت نسل شهید سلیمانی از آن به طور خاص استفاده کرد که قابل تکثیر هم هست و ما هم می‌توانیم کمک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سرانه اردوی دانش آموزی ما قبل از کرونا در بهترین حالت یک روز در سال است، اما بهترین کشورها دانش‌آموزانشان ۷۰ درصد وقت خود را بیرون از کلاس و مدرسه سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش تاکید شده که ۱۰ تا ۲۰ درصد اوقات، دانش آموزان در قالب برنامه ویژه مدرسه بیرون از کلاس باشند.

نوری تاکید کرد: باید در بالا بردن سواد چند بعدی بکوشیم و در این راستا باید زمینه‌ها در افراد مشخص شود و انتقال مفاهیم صحیح صورت گیرد تا دانش آموزان به مهارت برسند.

وی افزود: دولت مردمی برای قوی شدن نیاز به ساز و کارهایی دارد که یکی از آنها استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: پیشنهاد اینکه هنرستان رضوان شهر کرمان به یک اردوگاه آموزش ی، فرهنگی، تربیتی و غیره تبدیل شود، مشکل قانونی چندانی ندارد.

وی گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز در استان کرمان کارهای زیادی کرده و می‌توانیم برای ساخت و گسترش فضاهای آموزشی از ظرفیت‌هایی که در قوانین آمده است استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تنها دستگاهی که طبق قانون خارج از شمول است، آموزش و پرورش است که باید از آن استفاده شود.

نوری تاکید کرد: هر جا شهرکی ساخته می‌شود در کنار آن از سهم هر واحد مسکونی مدرسه ایجاد و باید در طرح ملی مسکن هم اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مشارکت مردم فواید زیادی دارد، افزود: یکی از کارهای خوب دولت واکسیناسیون بود که با فرهنگ سازی و مشارکت مردم بخوبی در حال انجام است که اگر این مشارکت نبود مجبور بودیم همین مدارس نیمه بند را هم تعطیل کنیم.

وی تصریح کرد: با قوت اعلام می‌کنیم که مدارس باید باز باشند و دانش آموزان امروز از بازگشایی مدارس خوشحال هستند، به دلیل اینکه بچه‌ها همدیگر را در مدرسه می‌بینند.

منبع: ایرنا

کد خبر 546588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.