پرونده تاکسی پیکان‌ها تا شهریور سال آینده بسته می‌شود

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: تاکنون ۵۰ وام ۶۰ میلیون تومانی برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، امیر عطایی نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تاکسی در ۱۰۰ خط مصوب کلانشهر کرج فعالیت دارند، اظهار کرد: طبق استانداردهای قانون هوای پاک، نیمی از این تاکسی‌های کرج فرسوده هستند.

وی با اشاره به مسدود بودن سایت سراسری پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان افزود: این سایت از سال ۹۶ از دسترس خارج شده و در هیچ‌یک از کلان‌شهرهای کشور امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات وجود ندارد.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج خاطرنشان کرد: قبلاً از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها این سایت قابل‌دسترس بود و رانندگان تاکسی در کل کشور می‌توانستند با ثبت‌نام در آن نسبت به دریافت تسهیلات نوسازی خودروی خود با شرایط مختلف اقدام کنند.

عطایی‌نیا خاطرنشان کرد: رانندگانی که از طریق این سایت موفق به دریافت تسهیلات می‌شدند، کل مبلغ خرید تاکسی نو را در قالب وام دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری کرج در این شرایط با ارائه تسهیلات ویژه نسبت به رفع مشکل رانندگانی که تاکسی فرسوده دارند، اقدام کرده، افزود: بر این اساس رانندگانی که تاکسی سال ۷۳ به بالا دارند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج اظهار کرد: البته اولویت برای پرداخت این وام تاکسی‌های پیکان هستند که تاکنون ۵۰ وام ۶۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد به آنها پرداخت شده است، بنابراین امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده هیچ تاکسی پیکانی در سطح شهر تردد نداشته باشد.

عطایی نیا خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا پایان بهار آینده هر دو ماه، ۵۰ راننده تاکسی پیکان را برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تاکسی‌های پیکان فعال نیست، گفت: تمهیداتی صورت گرفته تا این وام به تاکسی‌های پیکان غیرفعال هم داده شود تا به این بهانه زمینه اشتغال عده‌ای فراهم شود؛ در تلاشیم شرایط معرفی ضامن را هم برای متقاضیان ساده‌تر کنیم تا امکان پرداخت وام به تعداد بیشتری فراهم شود.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به دلیل مشهود بودن فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی در مقایسه با تاکسیرانی گفت: در مقایسه با اتوبوس، هزینه حفظ و نگهداری تاکسی کمتر است به همین دلیل اغلب راننده‌های تاکسی این توان را دارند که بخشی از درآمد خود را صرف سرپا نگه داشتن خودروی خود کنند به همین دلیل فرسودگی ناوگان تاکسیرانی چندان به چشم نمی‌آید.

کد خبر 546547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.