۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

احتمالا بیت کوین در روزهای آینده سطح ۴۶ هزار دلار را از دست بدهد و به سمت ۴۰ هزار دلار برای تکمیل ساختار اصلاحی خود حرکت کند. بیت کوین در حال تکمیل ساختار اصلاحی abcd می‌باشد که با یک موج اصلاحی دیگر این ساختار تکمیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوساناتی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

  • BTC بیت‌کوین ۴۶ هزار ۵۱۱ دلار.
  • ETH اتریوم ۳ هزار و ۷۵۷ دلار.
  • BNB بایننس‌کوین ۵۱۲ دلار ۵ سنت.
  • ADA کاردانو ۱ دلار ۳۲ سنت.
  • DOGE دوج‌کوین ۱۷ سنت.
  • XRP ریپل ۸۲ سنت.
  • DOT پولکادات ۲۹ دلار ۸۱ سنت.
  • SOL سولنا ۱۶۷ دلار ۸۷ سنت.
  • Avalanche اوالانچ ۱۰۶ دلار ۱۲ سنت.
  • Tera ترا ۸۷ دلار ۷۶ سنت.

۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نمی‌باشد)

ارزش بازار بیت کوین

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

افزایش ترس معامله گران نسبت به روز گذشته

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای پنج وضعیت می‌باشد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

(Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آنها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

تغییرات شاخص ترس و طمع

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

دامیننس ۸ رمزارز بر اساس رتبه حجم بازار

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

  • دامیننس بیت کوین: ۴۰.۶۱%
  • دامیننس اتریوم: ۲۰.۲۷%
  • دامیننس ریپل: ۱.۸۲%
  • دامیننس لایت کوین: ۰.۴۷%

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند.

جشن تولد بیت کوین

انجمن بیت کوین هنگ کنگ یکی از اولین‌هایی بود که روز پیدایش (جنسیس) بیت کوین را همزمان با بیدار شدن بازارهای آسیایی برای شروع اولین هفته معاملاتی سال ۲۰۲۲ جشن گرفت. انجمن همچنین اضافه کرد که زمان خوبی است تا مطمئن شوید که بیت کوین شما در کیف پولی است که شما کنترل می‌کنید، با اشاره به کلیدهای عمومی و خصوصی. این تاریخ همچنین به عنوان “جشن اثبات کلید” شناخته می‌شود، رویدادی که توسط بیت کوینر پیشگام ، Trace Mayer پیشنهاد شده است. وب سایت Proof of Keys این رویداد سالانه را جشن می‌گیرد که دارندگان بیت کوین را تشویق می‌کند تا کنترل دارایی‌های خود را در دست بگیرند.

تاریخچه مختصری از بیت کوین

در ۳ ژانویه ۲۰۰۹(۱۴ دی ۱۳۸۷)، ساتوشی ناکاموتو مرموز و ناشناس، بلوک جنسیس حاوی ۵۰ بیت کوین اول را در Sourceforge منتشر کرد. او همچنین در آن زمان پیامی را در مورد بلاک چین به نقل از تیتر روزنامه بریتانیایی تایمز گذاشت:

“روزنامه تایمز ۳ ژانویه ۲۰۰۹ وزیر در آستانه دومین کمک مالی برای بانک‌ها.”ناکاموتو کار بر روی وایت پیپر را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و آن را در اکتبر همان سال منتشر کرد. مفهوم پول ناشناس، بدون سرپرست و غیرمتمرکز پس از بحران مالی سال ۲۰۰۸ به وجود آمد که بانک‌ها را مقصر آن دانستند. ساتوشی از طرفداران سیستم بانکداری مدرن نبود و آنها شباهت خاصی با بانکداری ذخیره کسری دارند. این یعنی یک بانک سپرده‌ها را می‌پذیرد و وام یا سرمایه‌گذاری می‌کند، اما مجبور است ذخایری معادل کسری از بدهی‌های سپرده خود نگه دارد. بانک اساساً از پولی استفاده می‌کند که در اختیار ندارد.

او می‌خواست بانک‌ها و واسطه‌های مخفی را که به نظرش فاسد و غیرقابل اعتماد می‌دانست، حذف کند و یک ارز دیجیتال مبتنی بر جامعه ایجاد کند. سیزده سال بعد، بیت کوین با ارزش بازار تقریباً ۹۰۰ میلیارد دلار همچنان قوی است. اکنون در اختیار میلیاردرها، بانک‌ها، افراد مشهور، دولت‌ها و شرکت‌ها قرار دارد، که گواهی بر پیشرفت بیت‌کوین در طول عمر کوتاه خود است.

چشم انداز قیمت بیت کوین

در روز جنسیس سال گذشته، بیت کوین با قیمتی کمی بیش از ۳۲۰۰۰ دلار مبادله شد. از آن زمان تاکنون، با حدود ۴۷ درصد افزایش به قیمت فعلی در حدود ۴۷۰۰۰ دلار افزایش یافته است. دارایی همچنان در این محدوده در حال تثبیت است، جایی که از زمان سقوط به زیر ۵۰ هزار دلار در ۲۸ دسامبر بوده است. به نظر می‌رسد حمایت در اینجا در حال حاضر قوی است، اما بیت کوین از اواسط نوامبر روند نزولی داشته است.

جریمه ۱.۴ میلیون دلاری بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز پالی مارکت

روز گذشته، کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا اعلام کرد که بازار پیش‌بینی غیرمتمرکز پالی مارکت از ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۹۹) یک تشکیلات غیرقانونی ثبت‌نشده را اداره کرده که زمینه فعالیت آن در قانون پیش‌بینی نشده است و به همین خاطر می‌بایست علاوه بر پرداخت جریمه ۱.۴ میلیون دلاری، تمام بازارهای خود را که با مقررات CFTC و قانون بورس کالا مطابقت ندارند، منحل کند.

تعداد کشورهای ممنوع‌کننده ارز دیجیتال در ۳ سال گذشته دو برابر شده است

تعداد حوزه‌های قضایی‌ای که در سال گذشته ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده‌اند، نسبت به سال ۲۰۱۸ بیش‌تر از دو برابر شده است. این کشورها ارزهای دیجیتال را به‌طور کامل ممنوع یا محدودیت شدیدی بر فعالیت‌های این حوزه اعمال کرده‌اند. در حال حاضر مصر، عراق، قطر، عمان، مراکش، الجزایر، تونس، بنگلادش و چین، ۹ کشوری هستند که بر فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال ممنوعیت کامل اعمال کرده‌اند. تعداد کشورهای سرکوب یا محدودکننده نیز از ۱۵ کشور در سال ۲۰۱۸، به ۴۲ کشور در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

ارزش سرمایه قفل‌شده در کانوکس فایننس به ۲۰ میلیارد دلار رسید

ارزش سرمایه قفل‌شده در کانوکس فایننس یکشنبه گذشته، چند روز پس از تبدیل‌شدن این برنامه به دومین پروتکل دیفای، از مرز ۲۰ میلیارد دلار عبود کرد. این پروتکل به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به قفل‌کردن توکن «Curve» برای بلندمدت، از پاداش‌های تأمین نقدینگی در این صرافی غیرمتمرکز بهره‌مند شوند. این ویژگی تاکنون به جذب میلیاردها دلار سرمایه کمک کرده است. کانوکس فایننس پس از راه‌اندازی در مه ۲۰۲۱ (اردیبهشت)، تنها ۶۸ میلیون دلار سرمایه قفل‌شده داشت و توانست در ماه‌های بعد از پروژه‌های قدیمی‌تر پیشی بگیرد.

نهنگ اتریوم ۳ میلیون دلار پالیگان خرید

لایت (Light)، چهارمین نهنگ بزرگ شبکه اتریوم، ۱,۳۳۷,۰۰۰ توکن پالیگان به ارزش ۳,۳۱۵,۷۶۰ دلار خرید. ارزش کل سبد او در حال حاضر ۴.۷۰ میلیارد دلار است. علاوه بر توکن پالیگان، او ۳۸ تریلیون توکن شیبا اینو به ارزش ۱,۲۸۵,۱۲۹,۴۷۰ دلار دارد که حدود ۲۷.۳۱ درصد از سبد او را تشکیل می‌دهد. ۱۳.۶۲ درصد از سبد او نیز از ارز دیجیتال اتریوم تشکیل شده است. از دیگر ارزهای دیجیتال موجود در سبد او می‌توان به توکن کریپتو دات کام، انجین کوین، تتر و رپد بیت کوین اشاره کرد.

سرقت ۳ میلیون دلار از یک صرافی فعال در شبکه الگورند

صرافی غیرمتمرکز تاینی‌من (Tinyman) که در شبکه الگورند فعالیتی می‌کند، به‌تازگی موردحمله قرار گرفته است. به گفته مسئولین تاینی‌من، در این حمله که دو روز پیش انجام شده است، چند کاربر غیرمجاز پس از استفاده از آسیب‌پذیری امنیتی ناشناخته در ساختار قراردادهای هوشمند این صرافی، موفق شدند وارد برخی از استخرهای پروتکل شوند و ۳ میلیون دلار به سرقت ببرند. با وجود اطلاع این صرافی از حملات بیشتر، هنوز اقدامی برای رفع آن انجام نشده و کاربران مشغول برداشت ارزهای خود از استخرهای تأمین نقدینگی این صرافی هستند.

نقشه بازار رمز ارزها

کاهش ۱.۰۱ درصدی بیت کوین

کد خبر 546494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.