۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
«کوه نخودی» صفه دوم می‌شود

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان گفت: در صدد استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت احداث رستوران‌های سنتی، پیست دوچرخه‌سواری و موتورسواری در ارتفاعات کوه نخودی هستیم.

محمدحسین جعفری فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۸۵ درصد محدوده منطقه چهار شهرداری که در حریم قرار گرفته، اراضی فاقد صدور مجوزهای مسکونی، تجاری و اداری به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هکتار از اراضی جنگلی شرق اصفهان و معادل ۲۵ درصد از فضای سبز شهر اصفهان در مجاورت کوه نخودی واقع شده است، افزود: این کوه قابلیت تبدیل شدن به کوه صفه دوم اصفهان را دارد و شهرداری از این پتانسیل استفاده می‌کند.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه کوه نخودی در محدوده مجموعه تفریحی شهربازی شهر رویاها واقع شده است، ادامه داد: شهرداری منطقه چهار تاکنون یک فاز از طرح کوه نخودی را اجرایی کرده است و پیاده‌روسازی و آسفالت جاده‌های منتهی به دامنه کوه نخودی را انجام داده است.

وی افزود: در صدد استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی جهت احداث رستوران‌های سنتی، ایجاد کمپ خانگی، پیست دوچرخه‌سواری و موتورسواری در ارتفاعات کوه نخودی هستیم تا شهروندان بتوانند در دامنه کوه به ورزش و تفریح بپردازند و در یک مسیر ایمن و تعریف شده از طبیعت این کوه استفاده کنند.

جعفری فشارکی خاطر نشان کرد: کوه نخودی هیچ گونه آلودگی ندارد زیرا بادهای غالب ۱۲۰ روزه از شرق به غرب اصفهان می‌ورزد؛ از این رو با توجه به همجواری با فضای سبز و پتانسیل‌های خوب آن، از سرمایه‌گذاران جهت اجرای پروژه‌ها دعوت به همکاری می‌کنیم.

کد خبر 546470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.