ظرفیت امحای زباله نیروگاه زباله‌سوز نوشهر کامل شد

شهردار نوشهر گفت: با وارد مدار شدن برق نیروگاه زباله‌سوز به شبکه سراسری در هفته جاری، ظرفیت امحای زباله در این نیروگاه پس از یک سال از افتتاح به ظرفیت تعریف شده یعنی حدود ۲۰۰ تن در روز رسیده است.

به گزارش ایمنا، عباس شیرینی همپا میزان اعتبار هزینه شده برای رفع این مشکل را حدود چهار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این مبلغ از منابع داخلی شهرداری و اعتبارات دولتی تأمین شده است.

وی افزود: برق این نیروگاه هفته جاری وارد مدار سراسری شد به طوری که آزمایش‌های انجام شده روی توربین ژانراتورها، بخش دیسپاچینگ و نیز خطوط انتقال هم با موفقیت انجام گرفت.

شهردار نوشهر خاطرنشان کرد: تا پیش از این اتفاق، به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و اختلال در روند فعالیت نیروگاه، فقط زباله‌های شهرستان نوشهر به مقدار ۸۰ تن در روز در نیروگاه امحا می‌شد، اما از روز گذشته اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری طی نامه‌ای از مسؤولان شهرستان‌های چالوس و کلاردشت خواسته است تا زباله‌های تولیدی این شهرستان‌ها برای فروری به محل نیروگاه منتقل شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون در صدد حل ساماندهی و حل مشکل زباله‌های دپو شده پیرامون نیروگاه هستیم که از چهار دهه پیش به صورت سنتی و غیر بهداشتی در این مکان انباشت شده است.

شیرینی همپا با بیان اینکه روند ساخت تصفیه خانه نیروگاه برای تصفیه شیرابه زباله‌ها نیز مراحل نهایی را سپری می‌کند و بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: این نیروگاه با پذیرش حدود ۲۰۰ تن زباله در روز قابلیت این را دارد پس از فرآوری، حدود سه مگاوات برق در ساعت تولید کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 546398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.