مشارکت شهروندان شاخص مهم حفاظت محیط زیست شهری 

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بدون مشارکت مردم، نمی‌توانیم مشکلات را در حوزه محیط زیست و حتی دیگر مشکلات در بخش‌های مختلف شهری را به پایان برسانیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش محمودی در نشست تخصصی نخبگان و کارشناسان شهری با موضوع محیط زیست، اظهار کرد: در هر جلسه و نشستی تلاش می‌کنیم که ضعف‌ها و مشکلات را برطرف کنیم تا در آینده شاهد خروجی‌ها و تأثیرات مثبت آن در شهر باشیم.

وی افزود: هدف این شورا استفاده از ظرفیت اساتید، کارشناسان و دلسوزان در هر زمینه‌ای است که بتواند به توسعه و پیشرفت شهر کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اهمیت محیط زیست، تصریح کرد: امروز دومین همایش علمی با حضور نخبگان و اساتید با موضوع محیط زیست در صحن شورای شهر اهواز به دلیل اهمیت محیط زیست و فضای سبز شهری برگزار شد که موضوعات مهمی از جمله توجه به تنوع گونه‌های گیاهی مورد بحث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جهان امروز حول محور تکنولوژی می‌چرخد و تمام دنیا به این سمت می‌رود، همه این پیشرفت‌ها و اختراعات قطعاً برای در رفاه بودن بشر است تا آرامش و آسایش بیشتری داشته باشد، ادامه داد: در واقع ما به دنبال فضا و محیطی هستیم که در آن آرامش و زیست مناسب در کمال انسان ایجاد کنیم.

محمودی گفت: امروزه در تمام بخش‌ها مسئله محیط زیست مطرح است و تلاش می‌شود که اقدامات لازم در رابطه با حفظ و پالایش آن صورت بگیرد؛ اگر قرار است توسعه را تجربه و پیشرفت کنیم باید به محیط زیست توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی اظهار کرد: در کلانشهر اهواز فعالان و مطالبه گران بسیاری در رابطه با موضوع محیط زیست داریم اما شهر ما از لحاظ محیط زیستی آرامشی را به ما منتقل نمی‌کند که یکی از دلایل آن عدم مشارکت مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر توجه شهروندان به محیط زیست، ادامه داد: بدون مشارکت مردم ما نمی‌توانیم مشکلات را در حوزه محیط زیست و حتی دیگر مشکلات شهری را به پایان برسانیم.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در این نشست، تصریح کرد: مسئله تنوع گونه‌های گیاهی و اینکه شهر اهواز باید بر تمرکز از یک نوع گونه گیاهی رها شود و به سمت گونه‌های متنوع برود از موضوعات مهم این نشست بود.

محمودی خاطرنشان کرد: در خصوص گونه‌های متنوع گیاهی مطالب علمی مطرح شد و موضوع کاشت نخل نیز که از دوره‌های قبل آغاز شده، از موضوعات این جلسه بود و مطالب خوبی پیرامون آن مطرح شد که امیدواریم با تلاش و همت به مرحله اجرا برسانیم.

کد خبر 546388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.