آغاز تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در آینده نزدیک

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تدوین برنامه هفتم توسعه کشور بزودی آغاز می‌شود و باید در آن اهداف مناسبی برای علم و فناوری در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی زلفی گل در آئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: شهدا جان خود را که بزرگترین سرمایه زندگی‌شان بوده، فدای کشور کردند و امروز نیز سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی محبوب دل‌های جهانیان است.

وی ضمن گرامیداشت یاد این شهید سرافراز وطن، افزود: عهد می‌بندیم صادقانه و مخلصانه در مسیری که این شهید ترسیم کرده، گام برداریم هرچند پایبندی به این هدف بسیار سخت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادی از شهدای سلامت کشور، تصریح کرد: شهدای مدافع سلامت نیز جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جهاد گونه در عرصه صیانت از سلامت مردم حضور داشته و دارند لذا به خانواده‌های آنان نیز تسلیت می‌گوئیم و خودمان را شریک غم آنها می‌دانیم و امیدواریم با ریشه کن شدن ویروس کرونا شاهد حضور پرشور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه امروز دنیا بر اساس علم و فناوری پیش می‌رود و حاکمانی که دانش‌پذیر باشند نجات یافته و جوامع دانش گریز غرق می‌شوند، گفت: در اقتصاد دنیا و مدیریت جامعه جهانی امروز، دانش حرف اول را می‌زند زیرا دو رکن اقتصاد، سرمایه و نیروی کار است و اگر این موارد در پشتوانه دانش، فناوری و نوآوری نباشد، اقتصاد آن جامعه در میدان رقابت حذف خواهد شد.

زلفی گل تاکید کرد: امروزه جوامع مختلف می‌دانند برای زنده‌بودن و رقابت در عرصه‌های مختلف باید اساس کار را علم و فناوری بدانند، زیرا از طریق نوآوری می‌توان محصول جدیدی به بازار عرضه کرد که رقابت‌ناپذیر است و کسی که دست برتر داشته باشد سایر افراد را از دور خارج می‌کند و در این بین اگر پایه کار بر اساس نوآوری باشد که دیگران آن را ندارند، محصولی رقابت ناپذیر تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای پیشرفته قشر معلم، استاد و اندیشمند را در صدر می‌نشانند، اظهار کرد: هزینه استقلال سیاسی کشور تقدیم شهدا بود که پرداخت شد، اما حفظ این استقلال نیز هزینه‌های دیگری دارد که آن سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است و این به معنای دانش پذیری بوده که این استقلال باید حفظ و به نسل‌های آینده تحویل داده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه جامعه دانش‌پذیر است و ما سیاستمداران و حاکمان باید اینگونه باشیم، تصریح کرد: تدوین برنامه هفتم توسعه کشور بزودی آغاز می‌شود و باید در آن اهداف مناسبی برای علم و فناوری در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دو هزار و ۴۴۰ شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده، پس در هر جایگاهی باید به دور از سهل‌انگاری باید پاسخگو باشیم.

زلفی گل اظهار کرد: خدمت به نسل جوان توفیقی استثنایی است که باید توان یادگیری از آن استعداد جوان و شکوفایی آن را داشته باشیم و همان گونه که دوست داریم با فرزندمان برخورد شود با فرزندان مردم در دانشگاه برخورد کنیم لذا تنها وظیفه اساتید دانشگاه آموزش علم نیست، بلکه آموزش شیوه زندگی، ایمان، فرهنگ، مردانگی و مروت نیز بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 546383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.