اخذ مالیات از غرفه‌داران نمایشگاه کسب‌وکار غیر قانونی است

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: اخذ مالیات بابت شرکت در نمایشگاه کسب‌وکار غیرقانونی بوده و در صورت اخذ مالیات، راه‌های اعتراض وجود دارد در مواردی که تولیدی یا صنف تولیدی با سازمان دارایی با مشکل رو به رو شده باشند می توانند برای رفع موضوع به ستاد تسهیل مراجعه کنند.

امیررضا نقش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص محاسبه مالیات بر اساس موارد ارائه شده توسط هر فعال اقتصادی، اظهار کرد: مالیات بر اساس صورت‌های مالی و اظهار نامه محاسبه و اخذ می‌شود که هر فعال اقتصادی باید در پایان دوره مالی خود یعنی ۳۱ تیرماه آن را ارائه دهد.

وی با اشاره به معافیت شرکت‌های زیان‌ده، افزود: اگر برای سازمان امور مالیاتی بر اساس دفاتر قانونی موجود، اثبات شود که شرکتی زیان‌ده است یا تشخیص داده شود که کل درآمد سالانه فردی از مبلغی حدود ۶۰ میلیون تومان کمتر است، شرکت یا فرد از پرداخت مالیات مبری می‌شود.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان، در خصوص غیرقانونی بودن اخذ مالیات از غرفه‌داران نمایشگاه کسب‌وکار، تصریح کرد: اخذ مالیات بابت شرکت در نمایشگاه کسب‌وکار غیرقانونی بوده و در صورت اخذ مالیات، راه‌های اعتراض وجود دارد، اما ممکن است از افراد شرکت کننده در نمایشگاه، هزینه غرفه به همراه ۹ درصد ارزش افزوده اخذ شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مواردی که تولیدی یا صنف تولیدی با سازمان دارایی به مشکل خورده باشند، می‌توانند برای رفع مشکل خود به ستاد تسهیل مراجعه کنند.

کد خبر 546354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.