جزییات آثار چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام شد

پس از پایان مهلت فراخوان چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، دبیرخانه جشنواره اعلام کرد که تعداد ۴۳۴۵ هنرمند، ۱۰ هزار و ۸۶۲ اثر در رشته‌های ده‌گانه به جشنواره ارسال کرده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید عباس میرهاشمی، دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: بنا به آمار موجود سایت، شاهد رشد ۳۴ درصدی در تعداد هنرمندان و رشد ۴۰ درصدی در تعداد آثار هستیم. در بین شرکت‌کنندگان ۲۵۶۰ خانم و ۱۷۸۵ مرد هستند. ۱۴۷۳ هنرمند از تهران شرکت کرده‌اند و ۲۸۷۲ هنرمند هم از دیگر استان‌های کشو که استان خراسان رضوی بعد از تهران با ۳۷۵ هنرمند، اصفهان با ۳۲۶ هنرمند و البرز با ۲۴۲ هنرمند در رده‌های بعدی هستند.

وی افزود: در رشته نقاشی ۱۳۱۷ هنرمند نقاش ۳۲۴۰ اثر ارسال کردند. در رشته عکاسی ۸۴۷ عکاس با توجه به تک عکس و مجموعه عکس ۲۰۳۳ اثر به جشنواره فرستاده‌اند. در رشته گرافیک هم ۴۸۶ طراح، ۱۱۴۹پو ستر را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

میرهاشمی همچنین درباره رشته‌های دیگر گفت: ۴۶۱ تصویرساز ۱۱۲۰ اثر ارسال کردند و در رشته خوشنویسی ۳۲۹ خوشنویس ۷۲۰ تابلو در شاخه‌های مختلف خوشنویسی به دبیرخانه جشنواره فرستادند. در رشته نگارگری هم ۳۱۰ هنرمند ۶۰۰ اثر را برای انتخاب ارسال کرده‌اند.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: در رشته هنرهای جدید هم ۲۰۱ هنرمند در شاخه‌های پرفورمنس، چیدمان و ویدئوآرت ۳۴۶ اثر را فرستادند. ۱۸۵ کاریکاتوریست با ۴۶۹ اثر بیشترین رشد را نسبت به دوره قبل داشته‌اند. در بخش آثار حجمی هم در رشته مجسمه ۱۷۹ هنرمند ۳۲۷ اثر و در بخش سرامیک، ۶۷ هنرمند ۱۲۵ اثر را به جشنواره فرستادند. در مجموع بیشترین رشد اثر و تعداد هنرمند برای رشته‌های کاریکاتور، نقاشی و تصویرسازی بوده است

میرهاشمی افزود: در بخش ایثار و فداکاری که در فراخوان جشنواره به‌عنوان بخش ویژه دیده شده است، ۴۶۳ هنرمند، ۷۳۳ اثر در رشته‌های مختلف ارسال کرده‌اند.

دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در پایان از پژوهشگران و منتقدان هنرهای تجسمی دعوت کرد تا با توجه به این آمار و سپس تماشای آثار تحلیل‌های خود را ارائه دهند تا ارائه آمار صرفاً به معنی اعداد و ارقام نباشد و بتوانیم از توان علمی پژوهشگران در نگاه تحلیلی بهره بگیریم.

پس از اعلام اسامی هنرمندان به تفکیک رشته‌ها در سایت جشنواره، جلسات انتخاب آثار با حضور دبیران و داوران به‌تناوب برگزار می‌شود و پس از این مرحله آثار ورودی به نمایشگاه اعلام خواهد شد.

کد خبر 546293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.