شناسایی ۸۸۰ درخت کهنسال در مشهد

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبزشهرداری مشهد گفت: بیشترین میزان پراکندگی درختان کهنسال مشهد در منطقه هشت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: عوامل و عناصر مختلفی می‌توانند در زمینه هویت مناظر شهری اثرگذار باشند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها وجود درختان کهن‌سال در فضاهای شهری است.

وی تصریح کرد: درختان کهن‌سال به فضاهای شهری هویت بخشیده و موجب تمایز آن فضا از دیگر فضاها می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با اشاره به اینکه درختان کهنسال ضمن ایجاد زیبایی و سایه‌گستری در معابر، بخشی از هویت بصری شهر بوده و بین شهر و شهروندان پیوند و تعلق ایجاد می‌کنند، ادامه داد: نقش اکولوژیکی، زیست محیطی و زیبایی‌های خاص هنری درختان کهن سال، عزم شهرداری مشهد را در حفظ و نگهداری این درختان ارزشمند قوی‌تر کرده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد به شناسایی ۸۸۰ درخت کهنسال در سطح شهر مشهد اشاره و ادامه داد: منطقه هشت، یک و ۹ به ترتیب دارای بیشترین میزان درخت کهنسال در شهر هستند.

وی با بیان اینکه چنار، توت و کاج به ترتیب کهن‌سال‌ترین نوع درختان سطح شهر هستند، اظهار کرد: این درختان، میراث کهن شهر هستند و برای حفظ و نگهداری این گنجینه‌های ارزشمند همت و عزم همه شهروندان بیش از پیش احساس می‌شود.

مختاری با بیان اینکه هر شاخه سبز نیازمند برترین و دقیق‌ترین توجه‌ها است، ادامه داد: شهروندان با شناسایی، معرفی و حفاظت درختان قدیمی محل زندگی خود می‌توانند در پاسداشت این سرمایه‌های طبیعی شهرداری را یاری کنند.

وی تصریح کرد: احیا و حفظ درختان کهنسال این شهر، مکان‌یابی و ثبت مختصات با استفاده از GPS، نصب تابلوی معرفی گونه، استفاده از روش‌های نوین و علمی نگهداری و حفاظت از درختان کهنسال و قدیمی و … از اقدامات این مجموعه بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد افزود: حفظ و نگهداری درختان کهنسال شهر از طریق ترمیم پوسیدگی‌ها، مقاوم سازی تنه و افزایش شادابی و دیر زیستی آنها در دستورکار قرار دارد.

کد خبر 546289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.