کلاهبردار اینستاگرامی با ۱۱ صفحه جعلی شناسایی شد

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی که با راه‌اندازی صفحات جعلی اقدام به کلاهبرداری از مخاطبان می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص دستگیری کلاهبردار اینستاگرامی، اظهار کرد: این کلاهبردار با راه‌اندازی صفحات اینستاگرامی جعلی تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

وی اضافه کرد: این کلاهبردار ۱۱ صفحه متعدد را در اینستاگرام در زمینه فروش پوشاک راه‌اندازی کرده بود و بدون اینکه ارسال کالایی برای مشتری در کار باشد پس از دریافت مبلغ مخاطب را بلاک کرده و به این شکل کلاهبرداری می‌کرد.

شبکه‌های اجتماعی محل فروشگاهی نیست

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان بدانند هیچ گونه ضمانتی در پرداخت وجه در صفحات مجازی وجود ندارد و واریز وجه تنها از طریق درگاه‌های اینترنتی معتبر امکان پذیر است، شهروندان باید بدانند شبکه‌های اجتماعی فروشگاه نیست و تنها می‌تواند محل تبلیغ باشد.

وی تصریح کرد: همشهریان می‌توانند از تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به وب سایت دارای استاندارهای لازم که نماد اعتماد، پروتکل امنیتی و درگاه پرداخت الکترونیکی دارد، هدایت شوند.

کد خبر 546157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.