چالش‌های شرق اصفهان زیر ذره‌بین شورا

اعضای کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور در منطقه ۱۵ شهرداری به بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در این منطقه پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر اصفهان هر هفته در یکی از مناطق شهرداری به منظور بررسی مسائل و مشکلات شهروندان و بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه برگزار می‌شود.

احداث پروژه خان در مرحله نهایی است

در این جلسه احمدرضا مصور، رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه اعتبارات منطقه ۱۵ برای آزادسازی رینگ چهارم ترافیکی کافی نیست، بخشی از اعتبارات از طریق شهرداری مرکزی تأمین می‌شود، البته فرایند انجام توافق، تملک و آزادسازی‌ها بر عهده شهرداری منطقه است و باید تا پایان سال به اتمام برسد.

وی افزود: بخش کوچکی از آزادسازی‌ها در منطقه ۱۵ باقی‌مانده، اما با توجه به وفور پلاک‌های تجاری و مسکونی اعتبار زیادی برای انجام آزادسازی آن نیاز است.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از دیگر پروژه‌های منطقه ۱۵ می‌توان به اجرای کمربند شمالی آن اشاره کرد که بر اساس فازبندی بخشی از آن اجرا شده و بخش دیگری از آزادسازی‌ها امسال و سال آینده انجام می‌شود تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی گفت: در حال حاضر تمرکز شهرداری منطقه ۱۵ با توجه به بافت و ساختار بر انجام تملکات است که پس از تملک نیز فعالیت‌های اجرایی همچون آسفالت و تعیین معابر انجام خواهد شد که اقداماتی مؤثر برای شهر است.

مصور در رابطه پروژه مجموعه تجاری خان (خورشید شهر) یادآور شد: این پروژه که در خیابان دکتر شریعتی قرار دارد، به مراحل نهایی رسیده و به عنوان پتانسیل سرمایه‌گذاری و پشتیبان برای پروژه‌های عمرانی بوده و در مرحله سفت‌کاری قرار دارد، البته ارزش‌افزوده این پروژه برای اجرای رینگ چهارم (بخش موجود در منطقه ۱۵) و دیگر پروژه‌های منطقه در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با مهم‌ترین اولویت‌های منطقه ۱۵ در سال آینده، خاطرنشان کرد: تکمیل رینگ چهارم در منطقه ۱۵ و اجرای کمربند شمالی منطقه از مهم‌ترین اولویت‌های منطقه ۱۵ است، اما پروژه‌های محله‌محور نیز با توجه به برنامه‌ها و ایده‌های شهردار در دو یا سه محله‌ای که از لحاظ امکانات زیرساخت و سرانه‌های مختلف، دارای محرومیت بوده و کم‌تر برخوردار است به عنوان پایلوت در اولویت قرار گرفته تا ردیف بودجه دریافت کند.

 چالش‌های شرق اصفهان زیر ذره‌بین شورا

مشکلات باید ریشه‌ای رفع شود

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: با توجه به گستردگی منطقه ۱۵ شهرداری و تنوع بافت‌های آن، باید روش متفاوتی برای بازآفرینی بافت این منطقه در نظر گرفت.

وی افزود: برای برقراری عدالت و توزیع عادلانه خدمات و امکانات و اجرای طرح‌های محرک توسعه باید اقدامات بیشتر در این منطقه انجام شود و طرح‌های تشویقی و خدماتی را توسعه داد که معمولاً بافت‌های فرسوده و گلوگاه‌ها بیشتر درگیر این مشکل هستند.

رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر بازگشایی گلوگاه‌ها در منطقه ۱۵، اظهار کرد: معتقدیم به جای انجام اقدامات ظاهری باید به اقدامات ریشه‌ای و عمقی بپردازیم و توجه بیشتری به بازگشایی گلوگاه‌ها برای رفع دغدغه شهروندان داشته باشیم.

وی در رابطه با بن‌بست بودن برخی از محلات این منطقه، گفت: یکی از مزایای رویکرد محله‌محوری در این دوره مدیریت شهری، توجه به قرار گرفتن میز محلات و میز خدمات درون محلات بوده تا بر اساس درخواست اکثریت مردم، خدمات ویژه‌ای به آن محله ارائه شود.

میرباقری در رابطه با وجود فضاهای بی‌دفاع شهری موجود در منطقه ۱۵، تاکید کرد: بی‌شک پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و امنیتی بسیار حائز اهمیت است و نبود آن آسیب‌زا خواهد بود به عنوان مثال بوستان آراسته منطقه ۱۵ امنیت اجتماعی کافی را ندارد از این رو پیشنهادی به شهردار اصفهان ارائه کردیم مبنی بر اینکه هر منطقه به فراخور شرایط موجود، برای فضاهای بی‌دفاع شهری، پارک‌ها و امثال‌آن برنامه ویژه‌ای در نظر بگیرد.

بن‌بست بودن محلات، مشکل اصلی منطقه ۱۵

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با فضاهای بی‌دفاع شهری منطقه ۱۵ اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی منطقه ۱۵ که در دیگر مناطق نیز وجود دارد، فضاهای بی‌دفاع بین حریم منطقه با محله‌های الحاقی است که باید با برگزاری جلساتی با فرمانداری و استانداری برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

وی در رابطه برنامه‌های شورای شهر برای ارتقای کیفیت زندگی شهری افزود: با توجه به شعار «اصفهانِ من شهر زندگی» در این دوره مدیریت شهری، منشور شورای ششم تدوین شده تا بودجه سال آینده با تأکیدات و بر اساس افق این منشور به شهردار و مناطق ابلاغ شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با مزایای استفاده از منشور شورا تصریح کرد: کاهش مشکلات مردم و برچیده شدن بسترهای رانت و فساد در شهرداری از مزایای استفاده از این منشور در برنامه‌ریزی بودجه سال آینده است.

وی در رابطه با دیگر چالش‌های منطقه ۱۵ گفت: اصلی‌ترین مشکلات این منطقه، محله‌های الحاقی به حریم منطقه و بن‌بست بودن خیابان‌های موازی منطقه است که با احداث کمربند شمالی از سمت خیابان اریسون به سمت کردآباد این مشکل مرتفع خواهد شد.

کلاهدوزان تصریح کرد: احداث کمربند شمالی با همکاری و هم‌فکری مدیران مناطق چهار و ۱۰ شهرداری عملیاتی خواهد شد تا در پایان این دوره مدیریت شهری مشکل بن‌بست بودن منطقه ۱۵ نیز رفع شود.

وی تکمیل رینگ چهارم با کمک اعتبارات شهرداری مرکزی را از دیگر اولویت‌های منطقه ۱۵ عنوان کرد و افزود: جانمایی درست برای پایانه مسافربری این منطقه از درخواست‌های شهروندان این منطقه بوده که باید مورد بازبینی قرار گیرد.

کد خبر 546138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.