قیمت مسکن در بهار ۱۴۰۰ چقدر تغییر کرد؟

طبق اعلام مرکز آمار در بهار ۱۴۰۰ قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی ۱۰۰ درصد، هر مترمربع زمین ۱۰۴ درصد و نرخ اجاره‌ بها ۶۳ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل رشد داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار تومان با میانگین مساحت ۱۱۵ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۲.۲ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۰.۲ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ۱۱ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان با میانگین مساحت ۲۹۱ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۵.۶ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۰۴.۷ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره‎ ماهانه به‌علاوه‎ سه درصد ودیعه‎ پرداختی برای اجاره‎ یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کشور ۲۸ هزار و ۱۹۲ تومان با میانگین مساحت ۱۰۴ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۳ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۳.۷ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 546118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.