مدیریت قاطع برای رفع آلودگی هوا نیاز داریم/لزوم نگاه ملی برای رفع مسئله آب اصفهان

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آب یک مسئله ملی است پس باید نگاه ملی نیز نسبت به رفع آن وجود داشته باشد، گفت: مردم از مدیران کشور انتظار تلاش ویژه‌تری نسبت به رفع مشکلات مربوط به منابع و مصارف آب دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در یک برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری سردار سلیمانی امتی و ملتی بود و هرگاه به مردم می‌رسید خود را شیفته خدمت به آنها فارغ از هر نوع سلیقه‌ای می‌دانست.

وی با بیان اینکه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بروز و ظهوری داشت که دنیا به احترام او ایستاد و عظمت او را به عنوان یک فرمانده بزرگ ستود، تصریح کرد: سردار دل‌ها امروز در دنیا بهترین الگو برای خدمت است، البته دشمن همیشه از او می‌ترسید ولی نمی‌دانست قاسم‌های فراوانی در کشور ما هستند که به موقع و در زمان نیاز متجلی خواهند شد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مناطق کم برخوردار شهر، افزود: در اصفهان برای مناطق با مردمانی از قومیت‌های مختلف و موقعیت‌های مکانی و محلی اقدامات زیادی انجام شده، اما کفاف زندگی شهروندان را در بخشی از مناطق نداده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با یک حرکت جهادی، عمومی مردمی به سمتی پیش رویم که مردم توانمندی‌های خود را باور کنند، تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی از جمله نیروهای جوان، کارآمد، باانگیزه و تلاشگری در مناطق شهر وجود دارد که باید ابتدا شناسایی و سپس در مسیر تعالی و توانمندی قرار گیرند.

نادرالاصلی ادامه داد: امروز کارهای بزرگی در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار برای جوانان در حال انجام است، البته باید جوانان را به کار و تلاش آشنا و انگیزه لازم را در آنها ایجاد کنیم.

وی با تبریک فرارسیدن سال نو میلادی به مسیحیان، گفت: اصفهان را به نام «چهارراه دوستی» می‌نامند زیرا در این شهر مسلمانان، مسیحیان، ارامنه، یهودیان و زرتشتیان در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیزی و رابطه دوستی و برادری دارند.

از انجام کارهای جزیره‌‎ای پرهیز شود

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه توانمندسازی جوانان، اظهار کرد: ظرفیت مردم ایران به ویژه جوانان کم نظیر است، اصفهان را نیز به شهر علم، هنر، صنعت و فقه می‌شناسند، حتی مهاجران زیادی از شهرها و استان‎‌های دیگر برای یافتن فرصت کار به این شهر مهاجرت می‌کنند بنابراین باید جوانان فرصت‌ها را شناخته و توانمندی‌های خود را باور کنند.

وی با بیان اینکه شورای شهر وظیفه اجرایی ندارد، اما زمینه و بستر لازم برای توانمندسازی جوانان را فراهم می‌کند تا آنها توانایی‌های خود را باور کنند، گفت: از یک سو دانشگاه‌های اصفهان بستر به دست آوردن علوم جدید است و از سوی دیگر گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، فنی و تخصصی برای بکارگیری نیروها اعلام آمادگی کرده‌اند، اما شرط آن باور، همت و تلاش است.

نادرالاصلی تاکید کرد: هیچ خط کشی یا جداسازی بین جریان یا نوع نگاه‌ها نداریم و معتقدیم اگر به جوانان حرفه‌ای بیاموزیم تا توانمند و شاغل شوند، بسیاری از مسائل و مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه‌هایی همچون اداره کل کار و امور اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، خیریه‌ها و بانک‌های قرض‎الحسنه امکانات خوبی دارند که با هم‎‌افزایی آنها معضلی به نام بیکاری نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم هم‌‎افزایی بین دستگاه‌های مختلف به ویژه مدیریت شهری، تصریح کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌ها و موقعیت استراتژیک بالقوه است از این رو انتظار می‌‎رود استاندار اصفهان و سایر دستگاه‌ها با هم‌افزایی اقدامات خوب و تأثیرگذاری را انجام دهند.

وی گفت: اگر مدیریت کلان استان دستگاه‌های مختلف را گردهم آورد تا از انجام کارهای جزیره‌‎ای پرهیز شود و مدیریت یکپارچه شکل بگیرد، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

تغییر دیدگاه اعضای شورای ششم نسبت به مسئله آب

نادرالاصلی با بیان اینکه یکشنبه هر هفته اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در قالب کمیته‌های نظارتی با حضور در یکی از مناطق پانزده‌گانه شهر، ضمن بررسی مشکلات شهروندان از پروژه‌ها نیز بازدید می‌کنند، گفت: در صدد هستیم بیشترین همیاری و همراهی را با مردم داشته باشیم.

وی با اشاره به تغییر دیدگاه اعضای شورای ششم نسبت به مسئله آب، تصریح کرد: آب یک مسئله ملی است از این رو باید نگاه ملی نسبت به رفع آن وجود داشته باشد، مردم از مدیران کشور انتظار تلاش ویژه‌تری نسبت به رفع مشکلات مربوط به منابع و مصارف آب دارند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: تأمین، هدایت، کنترل و نظارت بر مصارف آب و جاری شدن آن در رودخانه زاینده رود حقی است که «حقابه» نام گرفته و ۴۰۰ سال سابقه دارد؛ حقابه با سهم‌‎آبه متفاوت بوده زیرا حقابه حق شرعی است که ۴۰۰ سال پیش طومار شیخ بهایی مبنای تقسیم‌بندی آب زاینده رود شد.

وی گفت: باید نگاهمان را علمی‌تر کرده و از کاشت محصولات پر نیاز آبی خودداری کنیم که امیدواریم برای توسعه شهر در تمام زمینه‌ها تلاش شود.

نادرالاصلی با اشاره به آلودگی هوا، تصریح کرد: مدیریت قاطع در سطح مدیریت شهری و استانی برای رفع معضل آلودگی هوا نیاز است، البته صنایع بزرگ اصفهان باید کمک کنند تا با هم‌افزایی مسائل برطرف شود.

کد خبر 546109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.