درختان کریسمس فروخته نشده، اسباب‌بازی حیوانات شد

باغ وحش پراگ درختان کریسمس فروخته نشده را در اختیار حیوانات باغ وحش‌های خود قرار داده است؛ این درختان در نقش اسباب بازی، تقریباً همه حیوانات باغ وحش از جمله فیل‌ها، زرافه‌ها، کفتارها، گوریل‌ها، پرندگان و گاومیش‌های کوهان دار را به وجد آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علاوه بر این بازدیدکنندگان ۶۸۰ کیلوگرم سیب، ۵۶۰ کیلوگرم هویج و ۵۳۰ کیلوگرم نان خشک اهدا کردند. به لطف این کمک‌ها، حیوانات پراگ فصل تعطیلات را با اسباب‌بازی‌ها و انبوهی از غذا جشن گرفتند.

درختان کریسمس فروخته نشده، اسباب‌بازی حیوانات شد

شهرداری پراگ با این کار نه تنها به حفظ محیط زیست کمک کرده است بلکه راهی بسیار جذاب برای ترویج فرهنگ بازیافت را اجرا کرد.

پیش از این نیز آلمانی‌ها، درخت‌های کریسمس فروخته نشده را به عنوان غذا به باغ‌وحش برلین اهدا کرده بودند تا علاوه بر ترویج اقتصاد مدور، به اقتصاد کرونا زده باغ وحش‌ها نیز کمک کرده باشد.

درختان کریسمس فروخته نشده، اسباب‌بازی حیوانات شد

در آمریکا نیز از درختان کریسمس قدیمی برای ایجاد ساختارهای لانه سازی برای گونه‌های در معرض خطر استفاده می‌شود. بعضی از درختان نیز به منظور ایجاد تنوع در زیستگاه آبزیان به رودخانه انداخته می‌شود.

در مناطق ساحلی که طوفان‌های بسیاری رخ می‌دهد، درختان کریسمس باقی مانده در کنار هم مانند پرچین قرار می‌گیرند و به عنوان ابزاری برای به دام انداختن شن و ماسه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

درختان کریسمس بستری عالی برای ایجاد تپه‌های شنی محسوب می‌شود؛ تپه‌های شنی سالم اولین خط دفاعی در مقابل طوفان‌های استوایی است زیرا قادر به جذب تأثیر بادها و امواج مخرب هستند.

در تگزاس نیز، درختان باقی‌مانده طی اقدامی خلاق به عصا برای جانبازان جنگ تبدیل می‌شود.

کد خبر 546067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.