بلژیک، کودکان را در سرنوشت شهرها شریک می‌کند

شهرداری بئرس بلژیک بودجه مشخصی برای پروژه‌هایی اختصاص داده که توسط جوانان ۱۲ تا ۲۵ ساله ایده‌پردازی شده است؛ شهرداری از این طریق قصد دارد کودکان و جوانان را به بخشی فعال در تعیین سرنوشت شهر تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مسئولان شهر کوچک بئرس بلژیک اخیراً تصمیم گرفتند تا جوانان ۱۲ تا ۲۵ ساله را در فرآیند تصمیم‌گیری در مورد سازماندهی بودجه شهرداری شریک کنند. بنابراین، شورای این شهر یک یارانه ۴۰ هزار یورویی ویژه برای تأمین مالی پروژه‌های ایجاد شده توسط جوانان ایجاد کرد.

پس از چند مرحله بررسی پروژه‌های ارسالی، چندین طرح به مرحله داوری راه یافت؛ بعد از انتخاب نمونه‌های برتر، مقامات محلی بودجه را بررسی و در رابطه با میزان اختصاص آن تصمیم خواهند گرفت.

تصمیم برای مشارکت جوانان در شهرداری و امور توسعه شهری پس از یک نظرسنجی در میان شهروندان ۱۲ تا ۲۵ ساله با عنوان "اجازه دهید صدای شما را بشنویم" اتخاذ شد. این نظرسنجی نشان داد که اکثریت افراد معتقدند که جوانان باید در سرنوشت شهر سهم بیشتری داشته باشند.

بلژیک، کودکان را در سرنوشت شهرها شریک می‌کند

بر اساس بیانیه شهرداری، سازمان‌های محلی جوانان همیشه باید با افرادی ایده‌پرداز، نشست برگزار کند. تخصیص بودجه جدید راهی عالی برای استفاده و اجرای این ایده‌ها است، به ویژه در زیرساخت‌هایی که به طور خاص برای کودکان و جوانان در نظر گرفته شده است. واقعاً چه چیزی بهتر از این که خود کودکان در پروژه‌های توسعه مجدد زمین‌های بازی مشارکت کنند.

برای اینکه تا حد امکان، روند پرداخت به پروژه‌ها بدون تبعیض به پیش برود، هیچ محدودیتی برای موضوع پروژه‌ها وجود ندارد، در عوض فقط باید معیارهای خاصی را برآورده کنند. علاوه بر این، سازمان‌های محلی نقش فعالی را به عنوان مشاور در این زمینه خواهند داشت که به جوانان کمک می‌کند تا طرح‌های خود را شکل دهند.

پروژه‌های شهروندان جوان شامل بهبود مسیرهای دوچرخه سواری با افزودن علائم هشدار، کاهش زباله‌ها در زمین‌های بازی با زیباسازی سطل‌های زباله، افزایش امکانات ورزشی پارک‎‌ها و ترویج سازگاری با فرهنگ‌های مختلف است.

بلژیک، کودکان را در سرنوشت شهرها شریک می‌کند

کد خبر 546049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.