کشف ۳۰۸ میلیارد کالای قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در طول یک ماه گذشته انواع کالاهای قاچاق به ارزش ۳۰۸ میلیارد ریال توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی کشف شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر اظهار کرد: در طول یک ماه گذشته ۵۲ محموله بزرگ از انواع کالاهای خارجی قاچاق توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان کشف شد که ارزش این محموله‌ها طبق اعلام نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۰۸ میلیارد ریال بوده است. رقم اعلام شده، افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی از دستگیری ۲۹۵ نفر در ارتباط با کشفیات کالاهای قاچاق و تحویل آنها به مرجع قضائی در طول یک ماه گذشته خبر داد و افزود: تعداد قابل توجهی از این افراد، سابقه‌دار بودند که نشان می‌دهد مجازات‌ها در این خصوص بازدارنده نبوده و لازم است تا برخوردهای سخت‌گیرانه‌تری با قاچاقچیان کالا صورت گیرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: همچنین در یک ماه گذشته ۱۵ فقره پرونده با ارزش بالای پنج میلیارد ریال و ۳۷ فقره پرونده با ارزش بالای یک میلیارد ریال توسط مأموران این پلیس تشکیل و برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شده است.

وی بیشترین محموله‌های قاچاق مکشوفه در یک ماه گذشته را شامل لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، لاستیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم برقی و تجهیزات رایانه‌ای و پوشاک اعلام کرد و از شهروندان خواست در صورت آگاهی از هرگونه فعالیت مجرمانه در زمینه قاچاق کالا موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

کد خبر 546047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.