کلاهبرداری زوج لباس فروش از ۵۶ کاربر اینستاگرام

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: زوج کلاهبرداری که از طریق تبلیغ فروش لباس در اینستاگرام بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مدیر یک صفحه اینستاگرامی از وی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت. در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، فرد شاکی با تبلیغ فروش لباس در یکی از صفحات اینستاگرامی مواجه شده و جهت خرید یک لباس با مدیر این صفحه تماس می‌گیرد و فروشنده نیز از او می‌خواهد تا مبلغ ۱۰ میلیون ریال را به حسابش واریز کند تا لباس را برایش ارسال کند.

وی افزود: فرد شاکی مبلغ درخواستی را به حساب فروشنده واریز می‌کند اما نه تنها بعد از چند روز لباسی برایش ارسال نمی‌شود بلکه فرد فروشنده دیگر به تماس‌هایش پاسخ نداده است. در ادامه کارشناسان با انجام اقدامات پلیسی و ردیابی هوشمندانه شماره حسابی که فرد شاکی مبلغ را به آن واریز کرده بود، دریافتند صاحب حساب به همراه همسرش اقدام به راه‌اندازی چندین صفحه اینستاگرامی تحت عنوان فروش لباس کرده است و از این طریق از شهروندان در سطح کشور کلاهبرداری می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه این زوج کلاهبردار تحت تعقیب پلیس فتا و آگاهی سراسر کشور بودند، تصریح کرد: سرانجام با تلاش کارشناسان پلیس فتای اصفهان مخفیگاه این زوج شیاد در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و مأموران با اخذ نیابت قضائی به این استان رفته و آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ مالباخته از استان اصفهان در این پرونده شناسایی شده‌اند و مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته از آنان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است ادامه داد: زوج کلاهبردار پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند اما تحقیقات در این خصوص ادامه دارد و کسانی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفتند می‌توانند جهت پیگیری شکایت خود به پلیس فتا استان اصفهان مراجعه کنند.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه صفحات اینستاگرامی جای مناسبی برای خرید و فروش و تهیه اجناس نیست، خاطرنشان کرد: بیشتر صفحات اینستاگرامی که به تبلیغ اجناس می‌پردازند با هدف کلاهبرداری راه‌اندازی می‌شوند و بنابراین شهروندان باید در این زمینه هوشیار بوده و به این گونه صفحات اعتماد نکنند و از پرداخت وجه پیش از رؤیت اجناس و اطمینان از صحت و سلامت آن خودداری کنند.

کد خبر 546029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.