نگاره‌های خورشید در نگارخانه صفوی

نمایشگاهی از آثار نگارگری ندا اشرفی با نام "نگاره‌های خورشید" در نگارخانه صفوی اصفهان برگزار شده است.

ندا اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع این نمایشگاه، نگارگری معاصر و سنتی است که برای عنوان آن "نگاره‌های خورشید" را انتخاب کرده‌ام چرا که نام گالری شخصی من در اصفهان نیز خورشید است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار نمایشگاهی را در اصفهان برگزار کرده است، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه در اصفهان، آغازی دوباره بعد از کرونا برای هنرجویان خود و دوستانم بوده است، ضمن اینکه تصمیم داشتم آثار مجموعه خورشید نیز را معرفی کنم؛ بر این اساس در این نمایشگاه ۲۲ اثر ارائه شده که در مدت دو سال با بهره‌گیری از تکنیک نگارگری معاصر و سنتی کار شده‌اند.

نگاره‌های خورشید در نگارخانه صفوی

این هنرمند گفت: بیشتر آثار ارائه شده در نمایشگاه نگاره‌های خورشید با استفاده آبرنگ یعنی رنگ‌های روحی خلق شده‌اند. باید اشاره کنم که روش اجرا در نگارگری سنتی استفاده کردن از رنگ‌های جسمی و روحی است و اگر بخواهیم نگاره را به‌صورت معاصر بیان کنیم باید از گواش و آبرنگ استفاده کرد اما من در تمام آثارم از آبرنگ استفاده می‌کنم چرا که رنگ‌های روحی همیشه آرام‌بخش هستند و حال خوبی به مخاطب القا می‌کنند ولی نقاشی‌های معاصر را با تکنیک اکریلیک و گواش و با ابزار رنگ و بوم‌های دست ساز اجرا می‌کنم.

اشرفی اظهار کرد: تلاش من این بود که نمایشگاه نگاره‌های خورشید مجموعه کاملی از موضوع‌های نگارگری باشد یعنی هم نگارگری سنتی که شامل مکتب اصفهان، گل و مرغ قاجار است و هم نگارگری معاصر که به‌صورت قلم‌گیری و تکنیک‌پرداز انجام می‌شود تا مخاطب بتواند در چنین نمایشگاهی مجموعه‌ای از نگارگری را مشاهده کرده و با این دو نوع نگارگری سنتی و معاصر آشنا شود.

نگاره‌های خورشید در نگارخانه صفوی

به گزارش ایمنا، ندا سیداشرفی متولد سال ۱۳۶۵ در شهر دزفول است که سال‌ها در شهر اصفهان سکونت دارد، او فعالیت خود در زمینه نگارگری را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده است و توانست نگارخانه خورشید را در این شهر تأسیس کند. برگزاری نمایشگاه برندهای صنایع دستی، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، نمایشگاه مداکس، نمایشگاه انفرادی خانه تیزنو، نمایشگاه انفرادی بوشهر، نمایشگاه انفرادی گالری مثلث تهران،  نمایشگاه هنری ارمنستان و امارات و ترکیه ، اجرای بزرگ‌ترین تابلو مکتب هرات، ازجمله فعالیت‌های این هنرمند است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه "نگارهای خورشید" می‌توانند تا ۱۵ دی‌ماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطرس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 546019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.