عملکرد ناصواب مدیریت‌ها نفس مردم را به شماره انداخته است

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آلایندگی هوا ناشی از عملکرد ناصواب مدیریت‌ها، نفس مردم را به شماره انداخته است، گفت: در نهادهای حاکمیتی یاد گرفته‌ایم تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم، اما در مدیریت شهری چرا اقدام انقلابی برای کاهش این آسیب نداریم؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در نطق میان‌دستور بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این شهید بزرگوار مخلص بود و تنها در راه خدا عمر خود را سپری کرد، روحیه فداکاری و ایثار او سبب شده بود که همه عمر خود را وقف کلمه حق کند.

وی افزود: حاج قاسم از هیچ قدرتی نهراسید و خود را رقیب سرسخت استکبار می‌دانست؛ او برای جایگاه‌های دنیایی ارزشی قائل نبود، در یک کلام خود را سرباز واقعی ولایت می‌دانست و یک خدمتکار واقعی برای مردم، مستضعفان و به خصوص خانواده معظم شهدا بود تفکر جهادی، تواضع و فروتنی و یاوری مظلومان از ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد استاد پرورش، تصریح کرد: صدق بیان و صراحت لهجه این بزرگ‌مرد در کلام رهبر انقلاب به عنوان ویژگی بزرگ او شمرده می‌شود و در آموزش شاگردانش از فرصت‌های گوناگون استفاده کرد همچنین در کرسی استادی تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه بیانات او ماندگار شده است.

وی با تاکید بر اینکه فرصت خدمت به سرعت می‌گذرد و عامه مردم هر روز و در هر مناسبتی از ما گزارش کار می‌خواهند، اظهار کرد: با گذشت پنج ماه از فعالیت دوره جدید مدیریت شهری با مسائل مهمی روبرو هستیم که باید در رفع آنها بکوشیم.

نادرالاصلی با بیان اینکه آلایندگی هوا ناشی از عملکرد ناصواب مدیریت‌ها، نفس مردم را به شماره انداخته است، ادامه داد: در نهادهای حاکمیتی نیز یاد گرفته‌ایم تقصیر را به گردن دیگران بیاندازیم، اما سوال این است که در مدیریت شهری چرا اقدامی در خور و انقلابی برای کاهش این آسیب نداریم؛ از شهردار و شورای خواستارم که مردم را در جریان اقدامات مفید پیرامون این حوزه قرار دهند.

وی افزود: رفع مشکلات ترافیک، جلوگیری از تردد خودروهای دودزا، هوشمندسازی شبکه حمل و نقل شهری و اصلاح و رفع مشکلات مسیرهای دوچرخه از جمله نکاتی است که شهردار اصفهان باید از معاونت حمل و نقل و ترافیک بخواهد در این زمینه پاسخ دهد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصلاح مسیر پیاده‌راه‌ها در برخی مناطق شهر گفت: بسیاری از معابر کم برخوردار و مرکزی شهر نیاز به ترمیم و بهسازی معابر دارند، اما گویا برخی از مناطق در شهرداری بیشتر تمایل دارند به بزک شهر بپردازند.

نادرالاصلی گفت: برای جلوگیری از اتلاف منابع، شناسنامه معابر شهر بهینه شود و اطلاعات مربوط به احداث، تعمیر و بازسازی معابر و پیاده روها به اطلاع عموم برسد تا از دوباره کاری جلوگیری شود.

وی با اشاره به لزوم تغییر رویکرد در حوزه فرهنگ شهر، گفت: شهردار اصفهان به برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، هنری و دینی که در شهر برگزار می‌شود بیشتر توجه کند زیرا هنوز انتظاری که اکثر مردم دارند عملی نشده است؛ انتظار بود که سریعاً در رویکرد حوزه فرهنگ شهر تغییر رویکرد صورت گیرد در این راستا باید از توان و اندیشه نیروهای خلاق حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی در اجرای این رویدادها استفاده شود.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تأکیدات بودجه ۱۴۰۱ باید بررسی شود و مواردی که در سال ۱۴۰۰ مورد بی توجهی قرار گرفته در بودجه سال آینده در نظر گرفته شود.

کد خبر 545996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.