جزئی‌ترین نقشه شهر مشهد در دسترس شهروندان

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد گفت: جدیدترین و دقیق‌ترین نقشه‌های شهری در مقیاس بزرگ برای شهروندان قابل مشاهده است و به زودی نیز نقشه هر منطقه بر روی پرتال همان منطقه بارگذاری می‌شود.

مهدی بدیع فرخد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تفاوت شاخص نقشه‌های تولید شده، با دیگر نقشه‌های عمومی در دسترس (همانند google map و …) اظهار کرد: ما در عصر فناوری اطلاعات قرار داریم که رقابت در این عرصه بسیار شدید است. نقشه‌های open source مانند گوگل در اختیار عموم مردم تمام نقاط جهان قرار گرفته است اما زمانی که از نقشه صحبت می‌کنیم باید به میزان دقت آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اطلاعات مکانی از چند وجه، برای شهرداری‌ها اهمیت دارد و این اطلاعات هم می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی شهری باشد و هم به بهینه سازی پیمان‌های شهری کمک کند، افزود: مقیاس نقشه بسیار حائز اهمیت است؛ نقشه‌هایی همچون گوگل، کوچک مقیاس هستند لذا در این‌گونه نقشه‌ها شما نمی‌توانید جزئیاتی همچون پیاده‌روها یا عوارض کوچکی نظیر مبلمان شهری را که شهرداری برای آنها هزینه صرف می‌کند، ببینید، به همین دلیل برای انجام کارهای عمرانی و تدقیق پیمان‌های شهری به نقشه‌های بزرگ مقیاس نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با بیان اینکه در پروژه‌ای که اخیراً در حال پیگیری و اجرا است نقشه معابر شهر مشهد با تمام جزئیات آن بهنگام شده است، ادامه داد: اطلاعاتی نظیر پیاده‌روها، سواره‌روها، جوی و جدول‌ها، تقاطع‌های غیر همسطح، محل‌های خط کشی عابر پیاده و زیرگذرهای عابر پیاده تماماً در این نقشه بروز شده است. همچنین در نتیجه تعاملات بین سازمانی با سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری، این نقشه گویا شده است، بنابراین تمام نامگذاری‌های مصوب بر روی معابر شهر مشهد در نقشه قابل مشاهده است.

بدیع فرخد در خصوص بسترهای انتشار این اطلاعات نیز گفت: بسترهای مختلفی برای اشتراک گذاری نقشه و اطلاعات جغرافیایی وجود دارد که اصلی‌ترین آن پرتال sdi.mashhad.ir است. عموم شهروندان می‌توانند با مراجعه به آن، بر اساس روش‌ها و گزینه‌های پیش‌بینی شده به اطلاعات مورد نیاز دسترسی یابند. لازم به ذکر است که نقشه مذکور به زودی در پرتال‌های مناطق شهرداری به تفکیک منطقه قابل مشاهده خواهد بود.

کد خبر 545995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.