ورودی خرانق ساماندهی می‌شود

شهردار خرانق گفت: ساماندهی ورودی شهر از اولویت‌های شهرداری خرانق است.

به گزارش ایمنا، عبدالرسول یزدی در بازدید از ورودی شهر خرانق و بلوار آیت‌الله «سید مهدی مهدوی‌خرانق»، با بیان اینکه مبادی ورودی شهر یکی از مهم‌ترین ساختار کالبدی و فضایی در شهر است، اظهار کرد: اولویت ما در شهرداری ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری در ورودی‌، بلوار و خیابان‌ها و میادین و فضاهای سبز است.

وی افزود: متأسفانه ورودی شهر خرانق زیبنده شهر نیست و رهگذران مسیر مشهدالرضا (ع) از این طریق با ورود به شهر اولین تصویر از شهر را در ذهن خود تداعی می‌کنند.

شهردار خرانق با بیان اینکه مبادی ورودی هر شهر به عنوان پیشانی شهر همواره مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: از این رو این ورودی باید از نظر طراحی متناسب به شرایط و شاخصه‌های آن در نظر گرفته شود.

یزدی ورودی شهر را اولین و تأثیرگذارترین فضای شهری در مواجهه با شهر عنوان و تصریح کرد: ورودی شهر اولین تقاطعی هستند که مسافران و رهگذران در بدو ورود به شهر با آن روبه‌رو می‌شوند و بخش عمده تصورات آن‌ها در خصوص فرهنگ و آبادانی شهر در آن لحظه تشکیل می‌شود، بنابراین ساماندهی و زیباسازی شهر در اولویت شهرداری قرارداد که امیدواریم نوروز ١٤٠١، نوروزی متفاوت و پویا داشته باشیم.

یزدی ارائه ندادن تصویر مناسب و با هویت از ورودی‌های شهری و نداشتن جذابیت بصری را از مواردی خواند که تأثیر بصری و ادراکی عمیقی در ناظران که شامل شهروندان و گردشگران هستند، می‌گذارد و گفت: پژوهشی کاربردی در چگونگی طراحی مناسب این فضاها به خصوص استفاده از سرمایه‌های طبیعی و فرهنگی خرانق که از مهمترین آنها بناهای تاریخی و استفاده درست المان از آنها در مبادی ورودی شهر که هم به حفظ این سرمایه طبیعی و ملی و هم منجر به ایجاد انگیزه برای گردشگران می‌شود، از ضروریات اجرای این طرح است.

منبع: ایسنا

کد خبر 545962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.