آیا تجهیزات مترو تهران به قم می‌رود؟/ واکنش چمران به سخنان رئیسی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران آخرین وضعیت رایزنی‌های مدیریت شهری با مجلس برای افزایش سهم شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تشریح کرد و نسبت به موضوع بی‌آرتی خوابی و کمک تهران به متروی قم واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در حاشیه سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز _ یکشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در جمع خبرنگاران در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه ظاهراً مشکل متروی تهران حل شده و رئیس جمهور گفته‌اند که از تهران تجهیزات به قم داده شود، اظهار کرد: در انتظار احکام بودجه هستیم، که ان‌شاءالله عملی شود. با توجه به اینکه این موضوع هنوز اجرایی نشده است با قطعیت نمی‌توانم درباره آن صحبت کنم اما قطعاً از آقای رئیس جمهور انتظاراتی فراتر داریم.

وی در واکنش به این سوال که آیا تهران تجهیزاتی دارد که به قم بدهد گفت: این کمک‌ها آن‌چنانی نیست؛ تجهیزاتی را که گفته شده است به شهرهای دیگر هم داده‌اند. برای مثال واگن را می‌برند، تست می‌کنند و بر می‌گردانند. خود تهران به شدت منتظر تجهیزات برای مترو است و اگر تهیه شود در این صورت می‌توانیم به شهرهای دیگر نیز کمک کنیم اما در شرایط کنونی که مترو در شرایط بسیار ناجور و سختی است چنین کمک‌هایی عملی نیست، اما قرض دادن و گرفتن بحث دیگری است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در خصوص بودجه هنوز تصمیمی در مجلس گرفته نشده است، نمایندگان پیشنهادات خود را دادند و کمیسیون‌ها در حال بررسی هستند و امیدواریم از کمیسیون‌ها پیشنهادات خوبی به کمیسیون تلفیق برود.

وی در پاسخ به اینکه امکان بازنگری در بودجه دولت وجود دارد، گفت: تلاش دولت و مجلس این است که سقف بودجه حفظ شود و به همین دلیل کار ما سخت می‌شود، مگر اینکه مجلس تدبیری کند و از جاهایی که به نظر می‌آید می‌توانند کم کنند اختصاص دهند، چرا که هیچ وزارتخانه‌ای حاضر نیست بودجه خود را کاهش دهد اما فکر می‌کنیم بودجه مترو واجب‌تر است و به همین دلیل باید تلاش کنیم.

چمران در پاسخ به این سوال که تأثیر حضور زاکانی در هیأت دولت چه بوده است تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که الان مطرح است در هیأت دولت مطرح شده و بیشتر از اینها نیز بوده است. بسیاری از آنها در هیأت دولت اصلاح شده و چند مورد را نیز قول دادند اصلاح کنند اما متأسفانه عملی نشد.

وی همچنین در واکنش به بروز پدیده اتوبوس خوابی در تهران گفت: اینها بحث‌های حاشیه‌ای است و نمی‌خواهم به آن بپردازم. قاعدتاً اجازه چنین کارهایی را نباید داد اما اگر کسی در اتوبوس خوابش برد کاری نمی‌شود کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره خرید و فروش جای پارکینگ و مسئولیت رسیدگی به آن گفت: این موضوع قاعدتاً به راهنمایی و رانندگی باز می‌گردد و البته شهرداری نیز در این زمینه بدون مسئولیت نیست و باید همفکری کنند. همچنین کسانی که از شهرستان می‌آیند و شب در تهران و در حاشیه دروازه‌ها به صورت گروهی می‌خوابند، ساماندهی می‌شوند.

کد خبر 545961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.