تذکرات ۱۲ محوری سالک به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز تذکراتی در ۱۲ محور به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام احمد سالک امروز _یکشنبه ۱۲ دی‌ماه_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اهمیت و تأثیر ایمان و عمل صالح در عملکرد افراد، اظهار کرد: ایمان، تقوا و تشخیص پاکی از ناپاکی‌ها، درستی و امانتداری، شجاعت، ایثار و گذشت تجلی ایمان است و سرچشمه محبت و محبوبیت در سطح جامعه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مردم به سمت افرادی می‌روند که پاک و خدوم جامعه و مقبول آنها باشند، افزود: اگر می‌خواهیم مقبول درگاه حق باشیم باید کاری انجام دهیم که در محضر خدا مقبول باشد و در این مسیر ایمان و عمل صالح توسط همه اهل عالم و هستی، محبوب حضرت حق قرار می‌گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: بدترین درد این است که انسان منفور حضرت حق و مورد نفرت جامعه باشد، زیرا این فرد دیگر جایی روی زمین نخواهد داشت؛ ما امانتدار مردم هستیم و باید حقوق آنها را صیانت کنیم.

وی با ارائه تذکراتی در ۱۲ محور به اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: به عنوان منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر امانتدار آنان هستید و باید امانت الهی که شامل احیای فرهنگ دینی و فرهنگ غنی اسلام است را رعایت کنید؛ کمیته فرهنگی شورا و سایر دستگاه‌ها باید اصول و اخلاق دینی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه پیاده کنند.

سالک با بیان اینکه نکته دوم، اصل حفظ وحدت کلمه است، تصریح کرد: تلاش برای یک‌صدایی در شورای اسلامی شهر بسیار مهم است، زیرا هرگونه اختلاف باعث رکود حرکت انقلاب اسلامی می‌شود.

وی افزود: تذکر سوم توجه به اصول ترویج فرهنگ دینی با ادبیات روز و حرکت‌های تصویری و رسانه‌ای در مقابل تلاش بیگانگان و هجمه‌های فرهنگی آنها است، باید از نخبگان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه استفاده کنید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احیای مناطق محروم و مستضعف و حاشیه شهر که با آسیب‌های مختلف رو به رو هستند باید مورد توجه قرار گیرد و اولویت کار شورا و شهرداری رسیدگی و توجه به این نقاط باشد.

وی با بیان اینکه تذکر بعدی توجه ویژه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خدمت به مردم با هدف جلب اعتماد آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی با حضور در بین آنها است، گفت: اعضای شورا باید به مساجد بروند و در بین مردم حضور یافته و در جریان مشکلات آنها قرار بگیرند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نکته ششم این است که نباید به جای رفع مساله، صورت مساله را به ویژه در به‌کارگیری نیروهای جوان و نخبه انقلابی و توانمند متعلق به جبهه اسلامی با توجه به تدین آنها پاک کرد، بلکه برای جذب در مدیریت شهری باید از وجود نیروهای انقلابی کارآمد بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه نکته هفتم توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه شهری است که می‌تواند تأثیرات عمیقی در شهروندان بگذارد و مسیر اسلامی را پیش روی آنها قرار دهد، گفت: تاکید می‌کنم که باید مراقب جریان نفوذ و فساد در حوزه‌های مختلف شهر باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نباید ابزار جریان نفوذ باشیم، اینگونه نباشد که عده‌ای بیدار و ما در خواب غفلت فرو رویم، باید از وجود افرادی که دلسوز انقلاب و دشمن شناس هستند در پیکره مدیریت شهری استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید از گفتار درمانی و وعده‌های غیرواقع و دور از صداقت پرهیز شود و با تنها آنچه که می‌توانید عملیاتی کنید را به مردم قول و وعده دهید.

سالک با بیان اینکه نکته دهم نداشتن نگرانی از انتقاد دلسوزان انقلاب و دلسوزان جامعه است، اظهار کرد: باید الگویی از شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان شاخصه شجاعت، دین باوری و حرکت انقلابی تدبیر و کرامت و مردم دوستی داشته باشیم و در راستای خدمت به انقلاب اسلامی به سه هدف حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تحقق بخشیدن به آرمان‌های امام خمینی (ره)، حفظ مقام معظم رهبری با تحقق بخشیدن به سیاست‌های ابلاغی و حفظ مردم به ویژه جوانان انقلابی تا ظهور مهدی موعود (عج) توجه داشته باشیم.

کد خبر 545922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.