آزمون مهم سابریست‌ها در گرجستان

سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر اعلام کرد: از این پس ملاک اصلی برای اعزام شمشیربازان به جام‌های جهانی، نتیجه‌گیری در مسابقات بین‌المللی است.

به گزارش ایمنا، امین قربانی درباره مبنای انتخاب ترکیب تیم ملی شمشیربازی سابر برای حضور در جام‌های جهانی اظهار کرد: با توجه به شرایط، باید بررسی کنیم و از الان نمی‌توانیم قاعده و قانونی برایش بگذاریم اما ملاک اصلی، نتیجه گرفتن در مسابقات بین‌المللی است. در واقع این طور نیست که اگر بازیکنی در یکی، دو مسابقه بین‌المللی نتیجه خوبی نگرفت اما در انتخابی داخلی برنده شد، دوباره او را به مسابقه بین‌المللی بفرستیم که باز هم نتیجه نگیرد. بیشتر ملاک خود را روی نتیجه‌گیری در مسابقه بین‌المللی می‌گذاریم. روند انتخابی هم طبق همفکری که با فخری، مدیر تیم‌های ملی داشتیم، موفق و قابل قبول بوده است.

بیرون مانده‌ها تعیین تکلیف می‌شوند

قربانی در پاسخ به این پرسش که اگر نفرات اعزامی به جام جهانی گرجستان خوب بودند و نفرات دیگر هم که موفق به اعزام نشدند، در تمرینات عملکرد مناسبی از خود نشان دادند، تکلیف تیم برای جام جهانی بعدی به چه صورت است؟ تصریح کرد: در اردوها، مسابقات تدارکاتی برگزار می‌کنیم و اگر روند بازیکن رو به رشد باشد و ببینیم دارد پیشرفت می‌کند از او استفاده می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت نیما زاهدی که برخلاف تصورات نتوانست در انتخابی تیم ملی برای جام جهانی گرجستان امتیاز لازم را به دست بیاورد، گفت: نیما زاهدی پتانسیل خوبی دارد و از نظر من یک چپ دست با استعداد است و اگر قبل از اردوها، تمرکز و وقتش را بیشتر روی تمرینات بگذارد در آینده نزدیک حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

سابر ایران به دنبال حفظ جایگاه ششم جهان است

سرمربی تیم سابر در مورد هدف گذاری در بخش تیمی و انفرادی جام جهانی گرجستان تاکید کرد: اولین هدف این است از جایگاه ششمی خود دفاع کنیم. البته شمشیربازی رشته‌ای است که روز مسابقه مشخص می‌شود چه کسی آماده است. ما به هر دو بخش انفرادی و تیمی نگاه ویژه‌ای داریم. علی پاکدامن بین ۱۶ نفر اول است. امیدوارم محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر بتوانند در رنکینگ ارتقا پیدا کنند که پتانسیل آن را هم دارند.

قربانی در پاسخ به این پرسش که مشکلات تجهیزات تیم ملی مردان و بانوان برای جام جهانی گرجستان حل می‌شود؟ تصریح کرد: من به عنوان سرمربی تمام تمرکزم روی این است که ملی‌پوشان را از لحاظ فنی ارتقا دهم و بقیه مسائل را به مسئولان فدراسیون می‌سپارم. آنها هم قول مساعد داده‌اند که تمام امکانات را فراهم کنند. با توجه به اینکه هزینه تجهیزات را باید ارزی پرداخت کنیم، طبیعتاً برای فدراسیون کار سختی است و نیاز به بودجه قابل توجهی دارد. فدراسیون تا جایی که در توانش بود کمک حال شمشیربازان بوده و آنها را دست خالی به مسابقات نفرستاده است. امیدوارم مسئولان هم مثل همیشه نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا فدراسیون راحت تر وسایل را تهیه کند.

وی در مورد کیفیت لیگ برتر شمشیربازی و اینکه آیا ستاره ساز بوده است یا خیر، گفت: خود من بازیکنی بودم که لیگ شکوفایم کرد. در دور رفت لیگ امسال هم چندین نوجوان ۱۵ ساله را دیدم که قامت بلندی داشتند. با آنها صحبت کردم که با چه کسی و کجا تمرین می‌کنند و حتی تشویقشان کردم که بیشتر تمرین کنند و مطمئناً این نفرات دو، سه سال دیگر حرف برای گفتن خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: کیفیت لیگ از لحاظ فنی بالا است چون بازیکنان تیم ملی با هم رقابت دارند. از نظر مالی، نسبت به سال‌های گذشته سطح قراردادها بالاتر رفته است اما اگر با رشته‌های دیگر مقایسه کنیم واقعاً قرارداد شمشیربازها کم است.

اردوی مشترک پیش از بازی‌های آسیایی برگزار می‌شود

او در مورد برگزاری اردوی مشترک با کشورهای قدرتمند نیز گفت: نزدیک به بازی‌های آسیایی سعی می‌کنم این پیشنهاد را بدهم که هم در بخش بانوان و هم مردان اردوی مشترک با تیم‌های خوب داشته باشیم مانند اردویی که قبل از المپیک توکیو در گرجستان داشتیم.

سرمربی تیم ملی سابر در پایان بیان کرد: شمشیربازی در دنیا خودش را نشان داده و توقعات هم به همان نسبت بالا رفته است. نکته این است که توقعات باید به حق و به جا باشند و برای برآورده شدن آن هم، فدراسیون از همه لحاظ به ویژه مالی حمایت شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 545900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.