آیا مدت زمان قرنطینه برای مبتلایان به کرونا کاهش یافته است؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) زمان قرنطینه توصیه شده برای مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ فاقد علامت را از ۱۰ روز به پنج روز کاهش داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایزوله و قرنطینه کردن دو قانون حیاتی است که می‌تواند به کاهش میزان انتقال ویروس کرونا از فرد آلوده به افراد سالم کمک کند. از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا به افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت است، توصیه شده که خود را ایزوله کنند؛ همچنین در صورتی که فردی با یک بیمار مبتلا به کرونا در ارتباط نزدیک بوده است نیز باید ۱۴ روز خود را قرنطینه کند تا میزان شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کند، اما اکنون مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) مدت زمان ایزوله و قرنطینه کردن آمریکایی‌ها را به نصف کاهش داده است.

آیا مدت زمان قرنطینه برای مبتلایان به کرونا کاهش یافته است؟

پیش از این نیز وزارت بهداشت آمریکا مدت ایزوله و قرنطینه را برای شهروندان خود از ۱۵ روز به ۱۰ روز کاهش داده بود، هم اکنون نیز مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که این مدت زمان می‌تواند به پنج روز کاهش پیدا کند. این مرکز در وب سایت رسمی خود نوشته است که افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ بدون علامت یا بیمارانی که علائم آن‌ها در حال بهبود یافتن است و تب ندارند پس از پنج روز قرنطینه، باید به مدت پنج روز دیگر هنگام تماس با دیگران حتماً از ماسک استفاده کنند تا خطر انتقال بیماری به دیگران به حداقل برسد.

افرادی که واکسینه نشده‌اند باید چند روز خود را قرنطینه کنند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) همچنین به افرادی که واکسن کووید -۱۹ را دریافت نکرده‌اند یا ۶ ماه از زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونا آن‌ها گذشته است و در معرض تماس با افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ قرار گرفته‌اند، توصیه کرده است که خود را به مدت پنج روز قرنطینه کنند و سپس به مدت پنج روز دیگر نیز در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

چرا مدت زمان قرنطینه مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ کاهش یافته است؟

CDC در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال انتقال بیماری کووید -۱۹ در مراحل اولیه بیماری بیشتر است، بنابراین می‌توان مدت زمان ایزوله و قرنطینه را کاهش داد. معمولاً فرد بیمار ویروس را در روزهای دوم یا سوم بیماری خود به دیگران منتقل می‌کند، به همین دلیل لازم است در این دوره از دیگران دور باشد، اما پس از این دوره احتمال انتقال بیماری به دیگران کاهش پیدا می‌کند و نیازی به ایزوله و قرنطینه کردن نیست. با این وجود، لازم است افراد مراقب باشند و از ماسک استفاده کنند.

آیا واقعاً می‌توان زمان قرنطینه را کاهش داد؟

با وجود اینکه بخش زیادی از بزرگسالان در سراسر دنیا واکسینه شده‌اند، اما هنوز مشخص نشده است که آنتی‌بادی تولید شده در بدن افراد به دلیل دریافت واکسن یا ابتلاء به عفونت طبیعی تا چه زمانی ماندگار است. اطلاعات محدودی در مورد گونه جدید اومیکرون و چگونگی پیشرفت آن در کشورها در دسترس است، بنابراین بهتر است همچنان قوانین ایزوله و قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت کنیم تا از خود و دیگران در برابر بیماری کووید -۱۹ محافظت کنیم.

کد خبر 545896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.