مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا شامل پل معلق کاپیلانو کانادا، پل معلق چارلز کونن سوئیس، پل رویال جورج آمریکا، پل اوجوئلا مکزیک و پل کامینیتو دل‌ری اسپانیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عبور از پل‌های معلق یکی از اقدامات خطرناکی است که آدرنالین خون را افزایش می‌دهد و احساس سرزندگی بیشتری به افراد می‌دهد. برخی افراد ورزش‌های شدید انجام می‌دهند و در چالش‌های خطرناک شرکت می‌کنند تا میزان ترشح آدرنالین آنها افزایش پیدا کند. در ادامه شما را با مهیج‌ترین پل‌های معلق دنیا آشنا می‌کنیم:

پل معلق کاپیلانو، کانادا

این پل باشکوه یکی از قدیمی‌ترین پل‌های جهان است که در سال ۱۸۸۹ در شهر ونکوور کانادا ساخته شد. ارتفاع این پل ۲۳۰ فوت و طول آن ۴۵۰ فوت است. ممکن است پل‌های معلق دیگر بلندتر بوده و ساختارهای پیچیده‌تری داشته باشند، اما این پل قدیمی با هر قدمی که افراد برمی‌دارند دچار نوسان می‌شود. در نتیجه استرس و فشاری را که افراد هنگام عبور از پل تجربه می‌کنند، چندین برابر می‌شود.

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

پل رویال جورج، آمریکا

پل رویال جورج که در شهر کلرادو قرار دارد، در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و تا قبل از احداث پل رودخانه سیدو و پل شیشه‌ای ژانگجیاجی چین، لقب بلندترین پل جهان را به خود اختصاص داده بود. طول این پل ۱۲۸۰ فوت است و افراد از ارتفاع ۹۵۰ فوتی آن می‌توانند از منظره باورنکردنی رودخانه آرکانزاس لذت ببرند.

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

پل معلق چارلز کونن، سوئیس

پل معلق چارلز کونن یکی از هیجان‌انگیزترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا است که در بین کوه‌های آلپ واقع شده است. بازدیدکنندگان برای رسیدن به این پل ۱۶۲۴ فوتی باید ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنند. این پل به قدری باریک است که به سختی از بالای یک پهپاد قابل مشاهده است. این موضوع برای کسانی که ترس از ارتفاع داشته و هیجان را دوست ندارند، بسیار ناراحت کننده است.

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

پل معلق رودخانه استورمز، آفریقای جنوبی

این پل معلق باورنکردنی در سال ۱۹۶۹ در پارک ملی آفریقای جنوبی ساخته شد. ارتفاع این پل ۲۵۳ فوت است و با فاصله کمی از سطح رودخانه استورمز قرار دارد. در طول مسیر رسیدن به این پل، دو پل معلق دیگر وجود دارد، اما تماشای مناظر این پل یک تجربه فراموش نشدنی است.

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

پل کامینیتو دل ری، اسپانیا

این پل تنها تجربه‌ای است که برای افزایش سطح آدرنالین خود نیاز دارید. بسیاری افراد این پل را که در مالاگا اسپانیا قرار دارد، خطرناک‌ترین پل جهان می‌دانند، زیرا بیش از یک نفر روی این پل جان خود را از دست داده است. این پل در سال ۱۹۰۱ ساخته شد و برای مدت پانزده سال بسته بود تا اینکه پنج سال پیش بازگشایی شد. به دلیل طبیعت زیبایی که در طول مسیر این پل وجود دارد، عبور از آن برای افرادی که به دنبال افزایش سطح آدرنالین خود هستند، به شدت توصیه می‌شود.

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

پل طنابی، پرو

عبور از اینکه تماماً از گیاه ساخته شده است، یکی از مراسم واقعی کلمبیایی است. هر ساله در ماه ژوئن، خانواده‌های اهل کوسکو پل ساخته شده از الیاف گیاهی را طی چهار روز در همان تاریخ بازسازی می‌کنند و این یک سنت ۶۰۰ ساله برای بومیان پرو است. در سال ۲۰۰۹، این پل ۹۲ فوتی به دلیل زیبایی و سنت معنی‌دار خود به عنوان میراث فرهنگی پرو معرفی شد. برای سال‌های زیاد عبور از این پل تنها راه ارتباطی روستاهایی بود که در دو سوی رودخانه آمپوریماک قرار داشت. پل معلق طنابی اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است، به گونه‌ای که بومیان قبلاً این پل را هر سه سال یک بار بازسازی می‌کردند، اما اکنون به دلیل محبوبیت زیاد در بین گردشگران هر سال نوسازی می‌شود.

مهیج‌ترین و ترسناک‌ترین پل‌های معلق دنیا

پل اوجوئلا، مکزیک

این پل عجیب و غریب که بیش از ۹۸۴ فوت طول دارد، تنها نقطه دسترسی به شهر ارواح است؛ یک شهرک قدیمی و متروکه در دورانگو مکزیک که در سال ۱۹۹۱ به روی عموم گشوده شد. دو برج با کابل‌های فولادی این پل را بر فراز صخره‌ای نگه می‌دارند که بیش از ۳۲۸ فوت ارتفاع دارد.

کد خبر 545609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.