اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آتش نشانی شهرها

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، گفت: تا شش ماه آینده کلانشهرها و شهرستان‌ها به یک ماشین استاندارد مجهز می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید حبیب راضی در نشست سالانه سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌های کشور که با میزبانی سازمان آتش نشانی شیراز برگزار شد، ضمن آرزوی سلامتی برای آتش نشانان به مصوبات نشست گذشته مدیران آتش نشانی کشور در سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: طی جلسه گذشته در شهر مشهد بحث آموزش‌های آتش نشانان، بسیار مهم در نظر گرفته شده و اولین اقدام توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان تحت عنوان آنچه یک آتش نشان باید بداند انجام و پس از آن برنامه شنبه‌های آموزشی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در نشست امروز تلاش داریم پایه گذار یک رویه مناسب و مطلوب باشیم و با توجه به اختصاص یک‌هزار میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی بتوانیم در شش ماه آینده کلان شهرها و شهرستان‌ها را حداقل به یک ماشین استاندارد مجهز کنیم.

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشتن یک کمیته فنی پیشگیری از آتش سوزی‌ها در کشور با رویکرد کاهش حوادث و بررسی مشکلات نیروی انسانی در سازمان‌های آتش نشانی را از اهداف مهم این نشست عنوان کرد.

مسعود طهماسبی، سرپرست اداره کل امور شهری و استانداری فارس نیز در این نشست با اشاره به قانون ۵۵ شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون به صراحت ایمنی شهری به عهده شهرداری‌ها واگذار شده است.

وی تصریح کرد: بنابراین با توجه به اینکه برنامه ریزی مناسب مدیران شهری آرامش و رفاه شهروندان را به ارمغان دارد. باید بحث ارتقای تجهیزات آتش نشانی بویژه در شهرهای کوچک و تبادل تجربیات در این جلسه هم‌اندیشی مورد توجه قرار گیرد.

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش نشانی شیراز نیز ضمن خوشامدگویی به مهمانان در خصوص دلایل و اهداف برگزاری این نشست، گفت: حضور مؤثر اندیشمندان حوزه مدیریت و فرماندهی حوادث و مدیران سازمان‌های آتش نشانی کشور در شیراز به عنوان یکی از مراکز علمی کشور باعث افزایش رویدادهای علمی و ارتقا سطح دانش در حوزه‌های تخصصی حریق می‌شود.

وی به ارائه جدیدترین راهکارها، تجربیات و چالش‌های تجربه شده در این نشست اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه حضور فعال صاحب نظران متخصص در این برنامه و انتقال تجربیات و ارتقای آمادگی در شرایط اضطراری اهداف اصلی این نشست بوده و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی را به دنبال خواهد داشت.

این نشست به بررسی سرفصل‌های مهم در حوزه آتش نشانی تمرکز خواهد داشت و بیش از ۱۰۰ نفر از مدیران سازمان‌های آتش نشانی از سراسر کشور و همچنین دکتر جمالی‌نژاد، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کشور به صورت مجازی و حضوری شرکت دارند.

منبع: ایسنا

کد خبر 545429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.