چگونه یک تبلیغ ماندگار داشته باشیم 

کارگاه "فرآیند تولید انیمیشن تبلیغاتی از ایده تا اجرا" در سالن سعدی عمارت تاریخی سعدی اصفهان برگزار شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، در این کارگاه احسان سراهیان مدیرعامل استودیو هوگو، مدیرعامل آسیفا اصفهان و مدرس دانشگاه به تجزیه و تحلیل تعدادی از آثار تبلیغاتی استودیو هوگو پرداخت و نکاتی را در خصوص تکنیک‌های پرطرفدار انیمیشن در تیزرهای امروزی، تبلیغ ماندگار و روند تولید انیمیشن و… بیان کرد و باشاره به تکنیک‌های پرطرفدار انیمیشن در تیزرهای امروزی به معرفی تکنیک‌هایی مانند سه بعدی رایانه‌ای، دو بعدی، موشن گرافیک، استاپ موشن پرداخت.

سراهیان تاکید کرد: وقتی که به سراغ موضوعاتی می روید که حواس انسان را درگیر می‌کند و شاد و خاطره انگیز هستند و به داستان گویی می‌پردازند. تیزر نیز باید هارمونی داشته باشد یعنی ایده و اجرا، رنگ و موسیقی هماهنگ و یکدست باشند تا اثر بخشی داشته باشد. همچنین ایجاد هویت متمایز کند و تیزر باید بتواند مشکلی را مطرح و حل کند.

وی خاطر نشان کرد: وقتی سخن از ورکشاپ است قطعاً در آن آموزش هم هست و وقتی حرف از انیمیشن و سینما و بازی می‌شود حرف از کار تیمی است.

مدیرعامل استودیو هوگو تصریح کرد: یکی از مشکلات در ساخت تیزر این است که باید در یک زمان کم همه چیز را نشان دهید، اصطلاحات انیمیشن بین گرافیک و نقاشی و عکاسی مشترک هستند و گاه ترکیب شده‌اند یا به جای هم به کار می‌روند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در ساخت انیمیشن در ایران وجود دارد افزود: یکی از مشکلات و چالش‌های کار در تیزرسازی فشار کاری و محدودیت زمان و تغییر نظرات سفارش دهنده است.

سراهیان روند تولید انیمیشن را شامل سناریو، کانسپت، استوری برد، انیماتیک، مدل سازی و تکسچر، ریک و انیمیت، fx، نورو دوربین و رندر، تدوین و…دانست و به بیان تعریف آن‌ها پرداخت.

در این کارگاه تیزرهای ساخت استودیو هوگو مانند تیزر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان، برنامه‌های انیمیشن حوزه هنری استان اصفهان و دفترتخصصی سینما و …به نمایش درآمد و مراحل ساخت آن بررسی شد.

کد خبر 545425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.